تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

طاهره رحمان، اولین مجری محجبه آمریکایی

طاهره رحمان می گوید:«هیچ وقت خبرنگار زنی وجود نداشته است که بتوانم با او در تلویزیون ارتباط برقرار کنم. با خود می‌گفتم، علی‌رغم محدودیت ها و امتناع‌هایی که هر بار امیدم را کمرنگ می کند، شاید اولین روزنامه‌نگار محجبه در آمریکا باشم

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری   طاهره رحمان، زن  مسلمان آمریکایی است که بعد از دو سال اثبات خود در پشت صحنه تلویزیون، درحالی حرفه‌ای بود و علاقه‌اش به روزنامه‌نگاری هرگز از بین نمی‌رفت، سرانجام در ظاهر یک بانوی مسلمان جلوی دوربین  می‌آید. اتفاقی غیرمنتظره و تاریخی که در تلویزیون آمریکا رخ داد.

با اعتمادی که به او شد و با دید باز و روشنفکرانه مدیریت Local 4 News، زیرمجموعه گروه سمعی و بصری پخش CBS در منطقه شهری Quad Cities، در غرب ایلینوی شد و به عنوان اولین روزنامه نگار محجبه ای که به طور تمام وقت استخدام گردیده به طور دائم و منظم برنامه اش روی آنتن برای پخش رفت.

با حجاب سبز و مشکی است که طاهره رحمان، چهره جدید شبکه خبری واقع در حاشیه رودخانه می سی سی پی اولین حضور تلویزیونی خود را داشت و با ارائه نتیجه تحقیقات خود در مورد تامین مالی پزشکی، خود را از طری آنتن تلویزیون به خانه ها دعوت کرد.

اتفاقی که تا همین اواخر غیرقابل تصور بود. حضور ناگهانی رسانه ای او رویایی دست نیافتنی بود که به حقیقت پیوست با این که او از نظر حرفه ای توانایی لازم را داشت دوسال پشت دوربین صبر کرده بود تا هنگام فعالیت کسی جرات پیدا نکند او را عقب بزند. ظاهر بیرونی وحجاب او از نظر اکثر مدیران کانال های محلی که قبلاً با آنها برخورد داشت یک نقص فلج کننده و معیوب محسوب می شد.

طاهره رحمان می گوید:«هیچ وقت خبرنگار زنی وجود نداشته است که بتوانم با او در تلویزیون ارتباط برقرار کنم. با خود می‌گفتم، علی‌رغم محدودیت ها و امتناع‌هایی که هر بار امیدم را کمرنگ می کند، شاید اولین روزنامه‌نگار محجبه در آمریکا باشم تا روزی کسی مهارت‌های من را بشناسد و شانس موفقیت پیداکنم.. 

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری 

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار