تاریخ انتشار :

با ترجمه، شرح آیات منتخب

«قرآن حکیم دانش‌آموزی» با شرح آیات منتشر شد

مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، قرآن حکیم دانش‌آموزی را به منظور آگاهی بیشتر نوجوان از متن قرآن به همراه شرح آیات با اختصاص موضوعات مختلف منتشر کرده است.

 

13930903000947_PhotoA

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از   خبرگزاری فارس، قرآن بزرگترین معجزه پیامبر اکرم (صل الله علیه واله) است که کلام خداوند را در خود جای داده است.

مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران به انتشار قرآن حکیم همراه با ترجمه، شرح آیات منتخب و فهرست موضوعی ویژه دانش‌آموزان اقدام کرده است.

قرآن کریم دانش‌آموزی شامل سه قسمت است که شامل متن آیات قرآن کریم، ترجمه و شرح آیات منتخب است و باعث درک و فهم بیشتر نوجوانان و دانش‌آموزان از آیات قرآن می‌شود.

مشخصه مهم متن آیات قرآن دانش‌آموزی، کم علامت بودن رسم‌الخط آن است که موجب سهولت در آموزش و قرائت قرآن خواهد شد.

توضیحاتی نیز در قالب شرح یک یا چند آیه مربوط به هر صفحه به زبان ساده و به دور از پیچیدگی، برای دانش‌آموزان ارائه شده است.
یکی از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این قرآن، این است که برخی موضوعات که برای سنین نوجوانی و دانش‌آموزان مورد سؤال است در این قرآن به صورت فهرست‌وار ارائه شده است و دانش‌آموز با انتخاب موضوع می‌تواند به صفحه، سوره و آیه مورد نظر درباره آن موضوع مراجعه کند.

در حقیقت موضوعات منتخب و جالب توجه دانش‌آموزان در ۴۲ صفحه جمع‌آوری شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب موضوع به سمت صفحه مورد نظر، سوره و آیه موجود در قرآن هدایت شوند.

برخی موضوعات موجود در این قرآن شامل «خدا کجاست؟»، «خدا می‌داند و شما نمی‌دانید»، «آیا خدا را می‌توان دید؟»، « چهار نشانه از قدرت خدا»، «درد و درمان»، «باد و باران»، «میوه ممنوع»، «توفان نوح»، «روزگار سیاه بنی اسرائیل»، «تورات و انجیل»، «اصحاب کهف»، «ذوالقرنین»، «شق‌القمر»، «شب قدر»، «زمان قیامت»، «نفخ صور»، «بهای بهشت»، «تغییر قبله»، «مهریه»، «خوراک‌های حرام»، «ابلیس» و «ماجرای غدیر خم» است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار