تاریخ انتشار :

تأکید دارالافتاء مصر بر جواز توسل به پیامبر اکرم‌(ص)

تأکید دارالافتاء مصر بر جواز توسل به پیامبر اکرم‌(ص)

دار الافتاء مصر در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی درباره جواز توسل به پیامبر اکرم (ص) ارائه کرد.  

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از الوطن نوشت، دارالافتاء مصر در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که توسل به پیامبر اکرم(ص) یک امر مشروع است.
 
این مرکز فقهی مصری در پاسخ به سؤالی درباره حکم توسل به پیامبر(ص)، نوشت: توسل به رسول خدا(ص) امری مشروع است که مسلمانان گذشته و حال حاضر آن را انجام می‌داده و می‌دهند و انکار آن جایز نیست.
 
دارالافتاء مصر در ادامه، به روایتی در این زمینه که از سوی علمای اهل سنت از جمله نسائی، ترمذی، ابن ماجه و برخی دیگر از آنان نقل شده است، استناد کرد.
 
در صفحه رسمی دارالافتاء روایت مذکور چنین بیان شده است: «شخص نابینایی نزد پیامبر(ص) رفته و عرض کرد: یا رسول الله! بینایی‌ام را از دست داده‌ام. برایم نزد خداوند دعا بفرمایید. پیامبر(ص) به او فرمود: وضو بگیر و دو رکعت نماز بجا بیاور و بگو: «اللَّهُمَّ إنی أَسألُکَ وأَتَوَجَّه إلیکَ بنبیکَ مُحَمَّدٍ، یا مُحَمَّدُ، إنِّی أَستَشفِعُ بکَ فی رَدِّ بَصَرِی، اللهم شَفِّع النبیَّ فِیَّ»؛ و سپس فرمود: هرگاه حاجتی داشتی چنین بگو؛ آن شخص نابینا چنین کرد و خداوند بینایی‌اش را به او بازگرداند.»

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار