تاریخ انتشار :

ابتهاج محمد

خشم بانوی شمشیرباز مسلمان آمریکایی؛

تامارا هرمان معلم نژادپرست در پشت دیوارهای مدرسه ست بویدن در کلاسی که او در آن سلطنت می کرد مرتکب خشونت باورنکردنی علیه سمایا وایات کوچک که تنها۷ ساله داشت شد

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری 
ابتهاج محمد بانوی مسلمان شمیشربازی آمریکایی از خشونت یک معلم و پاره کردن روسری یک کودک مسلمان در مدرسه عصبانی و خشمگین شد. او اصلا قصد ندارد به مخالفانش که وقاحت را به اوج رساندند حمله کند. ابتهاج محمد شمشیرزن خوب آمریکایی از شمشیر زدن در صحنه های عمومی نمی ترسد اما خیلی متعهد است و حاضر نیست هنگام ناراحتی از شمشیر استفاده کند چون خطر دارد.

ابتهاج بانوی مسلمان بسیار صبور و آرامی است که تا کنون در بازیهای المپیک ریو و مسابقات شمشیرزنی چندین مدال داشته است و هیچ گاه پوشش اسلامی مانع او نبوده و از هیچ کس هم ناراحت نشده است اما این بار رفتار زشت معلم مدرسه او را خیلی ناراحت و عصبانی کرده است. تبعیض مرگبار با بوی بد مشمئزکننده آن نسبت به یک دختر کوچک سیاه پوست، مسلمان و محجبه در مدرسه ای در مپلوود( شهری که در آن متولد شده بود) برای ابتهاج قابل قبول نبود.

این بار دیگر نیاز نبود سکوت کند او در مقام قهرمانی به عنوان یک شهروند مسلمان متعهد که بسیارعلاقمند به عدالت، برابری و بردباری بود معترض شد و تلاش کرد تا این رویه غلط را در کشور عمو سام عوض کند … و این چیزی نیست که ابتهاج محمد در دفاع از آن بلند شود بلکه او به دنبال محکوم کردن سوءاستفاده غیرقابل تحمل از قدرت و فجیع ترین برخوردهای نژادپرستانه توسط معلمی است که با گستاخی نام خود را علنی علنی کرد.

تامارا هرمان معلم نژادپرست در پشت دیوارهای مدرسه ست بویدن در کلاسی که او در آن سلطنت می کرد مرتکب خشونت باورنکردنی علیه سمایا وایات کوچک که تنها۷ ساله داشت شد. با ناراحتی به خود اجازه داد حجاب دختر که ترسیده بود را بردارد و به زور پار کند و به دختر مسلمان دستور داد تا دیگر آن را در مدرسه نپوشد.
ابتهاج محمد، مانند زینب وایات مادر بسیار آسیب دیده دختر مدرسه ای و همچنین جامعه مسلمانان نیوجرسی و خارج از آن علیه تجاوز تحقیرآمیز و تجربه آسیب زایی که یک کودک در مقابل همکلاسی های خود متحمل شده بود قیام کرد تا راه چنیین برخوردهای زشتی بسته شود. معلم آشفته و نگران، کار خود را انکار می کرد و فقط در حضور وکیلش حرف می زد. مادر سمایای کوچک خیلی امیدوار است که این عمل او بدون مجازات نباشد. او به خوبی می دانست که این حجاب مناسب است زیرا دخترم دو سال است که از آن استفاده می کند. آن معلم باید به خاطر کارهایی که انجام داده مجازات شود و اول از همه باید حداقل از دخترم عذرخواهی کند که هنوز به شدت ناراحت است.

احساسی قوی که سلایدین مکسوت مدیر محلی شورای تأثیرگذار روابط آمریکا و اسلام (CAIR) را هم دربرگرفت. وی هشدار داد: « وادار کردن یک کودک یا یک زن مسلمان جوان یا پیر به برداشتن حجاب به عنوان تحقیرکردن پیامدهای روانی آن می تواند خیلی جدی باشد.»

ابتهاج محمد با تیغ شمشیرش به معلم بی ارزش مدرسه ضربه ای نزد اما هرکلمه او را در اینستاگرام تاثیر کرد؛ کلماتی که اهمیت زیادی دارند و در این مورد بهترین سلاح او برای برانداختن نژادپرستی در همه اشکال آن و به ویژه اسلام هراسی است، درحالی که از زندگی مسالمت آمیز نژادها و فرهنگ های مختلف در آمریکا حمایت می کند اما در مقابل چنین بی حرمتی ها ساکت نمی نشیند.

ابتهاج محمد گفته است: تصور کنید که این کودک بچه چه احساسی داشت، به طرز وحشیانه ای لباس هایش را درمقابل همکلاسی هایش از تن درآورد. تحقیر و ضربه ای را که این رفتار به او وارد کرده تصور کنید. این سوء استفاده آشکار از قدرت است! مدارس باید پناهگاهی امن برای فرزندان ما باشند، آنها باید فارغ از اعتقادشان احساس امنیت و استقبال کنند. تا زمانی که نژادپرستی، اسلام هراسی، فرقه گرایی را که هنوز در همه جنبه های زندگی وجود دارد از بین نبریم نمی توانیم به سمت آمریکای پسا نژادی حرکت کنیم. با محافظت از دختران مسلمان با حجاب در واقع از حقوق مان در انتخاب آزادانه نحوه لباس پوشیدن محافظت می کنیم.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار