تاریخ انتشار :

ماریا مارتینز

رهیافته اسپانیایی:اسلام هراسی در همه کشورهای اروپایی در حال افزایش است(قسمت هفتم)

بزرگترین مشکلات در اینجا فرهنگ است. مخصوصاً برای جوانانمان. آنها می خواهند بخشی از اجتماع بزرگ باشند و نمی خواهند از هم جدا باشند. آنها متوجه نمی شوند که همه ما متفاوت هستیم و حفظ آنچه هستیم به این معناست که بدانیم چگونه نه بگوییم وقتی با اصول و ارزشهای ما مغایرت دارد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

(قسمت هفتم)

مسلمان شدن من تمام زندگی و وجودم را تحت تأثیر قرار داده است. اعتقاد و قدرت من بیشتر شده است. دیدگاه من درباره حقیقت و عدالت ، و همچنین جامعه و جهان تغییر کرده است. تعهد و علاقه من بیشتر شده و متوجه شدم که باید نقش فعال تری در مبارزه برای یک جامعه عادلانه تر داشته باشم. همچنین بر نحوه درک و عملکرد من در زندگی روزمره تأثیر گذاشت. ” ماریا مارتینز مسلمانی است که در اروپا زندگی می کند و از اعضای جامعه شیعه اسپانیا و ولز است.

 

 در غرب ،غیر مسلمانان هنگام پذیرش اسلام با چه مشکلاتی روبرو می ­شوند؟

این به خود فرد و وضعیت جدید او به عنوان یک مسلمان بستگی دارد. اما به طور کلی ، برای زندگی روزمره خود ممکن است مشکلاتی از قبیل پیدا کردن غذای حلال ، ترک دوستان و گاهی خانواده به دلیل ناتوانی در اجرای آداب و رسوم مثل نشستن برای صرف غذا با خانواده و دوستان ، نوشیدن نوشیدنی ها و غذاهای حرام را داشته باشید . همچنین ممکن است در ابتدا احساس طرد شدن کنید و همه چیز بستگی به نحوه ارائه آن دارد. یافتن یک اجتماع و مسجدی که بتوانید بخشی از یک اجتماع باشید و در نتیجه بتوانید قسمتی از انجا باشید. زندگی در محیطی بدون اجتماع واقعاً دشوار است ، اما این به هرکس بستگی دارد.

 

اسلام هراسی در کدام منطقه از اروپا بیشتر است و علت آن چیست؟

من نمی توانم بگویم کدام کشور اروپایی اسلام هراسی بیشتر است. آنچه مسلم است اسلام هراسی در همه کشورهای اروپایی در حال افزایش است. من فکر می کنم این اسلام هراسی،  ارتباط زیادی با سیاست های دولت و تصویری که رسانه ها دائما از اسلام ارائه می دهند، دارد. مسلمانان را تروریست ، خشن ، سخت و توسعه نیافته و  این که آنها با فرهنگ اروپایی سازگار نیستند، نشان داده می­شوند  بنابراین تهدید و شوک علیه تمدن سفیدپوست اروپایی محسوب می شوند.

 

برای تغییر این امر ، سیاست های پیشگیری از اسلام هراسی باید اجرا شود ، اما بیش از هر چیز ، اطلاعات موجود نیست و مسلمانان به ما نشان می دهند که می دانیم و می توانیم در اروپا با هم زندگی کنیم. و اینکه ما هم بخشی از جامعه هستیم و در توسعه و پیشرفت آن از نظر اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی می­توانیم مشارکت مثبتی داشته باشیم.

 

چرا تصمیم به مهاجرت گرفتید ؟در واقع، طبق سنت پیامبر (ص) عمل کردید. و این مهاجرت چه مشکلاتی را برای شما و خانواده شما به همراه داشت؟

دلیل اصلی تصمیم ما برای مهاجرت این بود که  آموزش و تربیت فرزندان زیر ۵ سال خود را به شیوه ایمان اسلامی و با ارزشهای دینی خود غیرممکن می دیدیم. در آن زمان در بارسلونا هیچ مسجد یا جامعه شیعه وجود نداشت. افراد آنجا وهابی مراکشی بودند که ما آنها را می­دیدیم که وارد مساجد می شوند و برای رفتن به مشروب فروشی از آنجا خارج می شوند. علاوه بر این ، ما همچنین نیاز به آموزش داشتیم. من اسلام را پذیرفته بودم اما به آموزش دسترسی نداشتم. همسر عراقی من در کویت با سرکوب بزرگ شده بود و همچنین توانایی آموزش بیشتر از آنچه والدینش به او آموخته بودند ، را نداشت. بنابراین ، در آن زمان ما از احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله اطلاع نداشتیم ، اما می دانستیم که خداوند می گوید زمین گسترده است و از ما می­خواهد که  در جستجوی دانش و جامعه ای که همه ما بتوانیم در  آن رشد کنیم ، مهاجرت کنیم.

 

ما می خواستیم فرزندانمان در محیطی بزرگ شوند که سازگارتر از جایی که ما هستیم باشد و  مومن مسلمان  شوند. همه اینها در بارسلونا غیرممکن بود. محیط آموزشی ، اجتماعی و خانوادگی کمکی نمی­کرد و بیشتر به این واقعیت کمک می­کرد که در آینده همه امیدهای ما از بین می رود و تصور اینکه دخترانم باحجاب باشند یا آموزش اسلامی ببینند, غیرممکن بود. در اینجا که ما هستیم ، خانواده­ی همسرم هستند، بنابراین آنها عموزاده و عمه زاده  دارند و با هم رشد می کنند.

 

بزرگترین مشکلات در اینجا فرهنگ است. مخصوصاً برای جوانانمان. آنها می خواهند بخشی از اجتماع بزرگ باشند و نمی خواهند از هم جدا باشند. آنها متوجه نمی شوند که همه ما متفاوت هستیم و حفظ آنچه هستیم به این معناست که بدانیم چگونه نه بگوییم وقتی با اصول و ارزشهای ما مغایرت دارد. بنابراین ، این امر بسیاری را به زندگی دوگانه سوق می دهد. یکی در محیط خانواده اش و دیگری در بیرون بسیار متفاوت. داشتن یک حلقه از دوستان خوب مهم است و اگر آنها خوب هستند ، مهم نیست که آنها مسلمان هستند یا نه. و اگر نه آنطور که به آنها می گویم ، تنها بودن بهتر است. اگرچه البته در سن خود آنها نیاز به داشتن دوستانی در سن خود دارند.

 

با همه اینها ، سازگاری با این جامعه برای جوانان آسان نیست. و آن­ها از موضوع هویت به طرز وحشتناکی رنج می برند. با این وجود ما معتقدیم که ایده درست را به آنها داده ایم  و به یاری خدا ایمان خود را حفظ خواهیم کرد و مسلمان خواهیم مرد. ما سعی کرده ایم م اهل بیت را عاشقانه به آن­ها یاددهیم و در صورت امکان آنها را به اردوهایی می فرستیم که در آن با دیگر جوانان در گفتگوها شرکت کرده و نگرانی های خود را بیان  کنند. اما می دانم که کار آسانی نیست. وسوسه های زیادی وجود دارد و ابتدای  بزرگسالی هستند.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

 

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

(قسمت پنجم)

(قسمت ششم)

(قسمت هفتم)

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار