تاریخ انتشار :

آنتون وسنین

شیعه شده سیبریایی : علمای روسیه می گفتند شیعیان قرآن دیگری دارند

«آنتون وسنین» جوان روسی است که در خانواده ای مسیحی به دنیا آمده است. وی پس از مدت ها تحقیق و مطالعه درباره مذاهب اسلامی بویژه مذهب تشیع، به این مذهب حق ایمان آورده است.

آنتون وسنین

آنتون وسنین

به گزارش رهیافتگان به نقل از  شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) «آنتون وسنین» در سال ۱۴۰۴ه برابر با ۱۹۸۴ م در «سیبری» روسیه متولد شد و در یک خانواده مسیحی بزرگ شد و در ماه محرم سال ۱۴۲۳ه برابر با ۲۰۰۲ م به مذهب حق شیعه ایمان آورد.
داستان شیعه شدن آنتون
آنتون درباره شیعه شدن خود می گوید: در نوجوانی به کلیسا می رفتم اما عقاید مسیحی را عقایدی عقلی نمی دیدم و گمان می کردم که قادر نیست نیازهای فطری مرا سیراب کند. سوالات عقیدتی زیادی در درونم وجود داشت که علمای مسیحی از دادن پاسخ های قانع کننده به آن ناتوان بودند.
وی ادامه می دهد: حدود سال ۱۴۲۱ برابر با ۲۰۰۱م و پس از اتمام دوران دبیرستان به مسکو رفتم و در آنجا با برخی علمای دینی از ادیان مختلف مانند یهودی و اسلامی دیدار کردم و از آنها کتاب هایی را گرفتم و به کشورم بازگشتم. پس از بازگشت به سیبری، شروع به خواندن این کتاب ها کردم . همین موقع بود که برآیم روشن شد که یهودیت مرحله مقدماتی مسیحیت، مسیحیت نیز کاملتر از یهودیت و اسلام نیز کاملتر از مسیحیت است.
این مستبصر روسی با اشاره به اسلام آوردن خود، می افزاید: کتاب های احمد دیدات و دیگر کتاب هایی را در زمینه دین اسلام مطالعه کردم تا اینکه حقانیت دین اسلام برای من اثبات شد و در سال ۱۴۲۲ه یعنی ۲۰۰۲ م اسلام آوردم.
سفر به ایران
آنتون در ادامه،به سفر خود به ایران اشاره کرده، می گوید: در سال ۲۰۰۲م برای گردش به ایران آمدم اما زمانی که از طریق مترجم با آنها وارد گفتگوی دینی شدم، ناگهان متوجه شدم که اعتقادات آنها تا حدودی نسبت به آنچه که یادگرفته بودم متفاوت است. با برخی از فضلای روسیه تماس گرفتم و از آنها درباره مذهب تشیع پرسیدم آنها مرا از این مذهب برحذر داشتند و به من گفتند: شیعیان منحرف هستند و قرآن دیگری دارند.
این تازه شیعه روسی خاطرنشان می کند: در طول سفرم به ایران به شهر قم رفتم و با یک دانشجوی تاجیکستانی که تازه شیعه شده بود، آشنا شدم. از او درباره مذهب تشیع پرسیدم وی قضایا و موضوعات زیادی درباره تشیع را برای من روشن کرد. پس از قم به شهر مشهد رفتم و کتاب هایی از آستان قدس رضوی گرفتم و شروع به خواندن آنها کردم سپس به سوریه رفتم و در آنجا نیز با برخی از شیعیان دیدار کردم و درباره این مذهب با آنها گفتگو کردم.
آنتون وسنین ادامه می دهد: به یکی از شیعیان سوریه گفتم: آیا از من می خواهی که شیعه شوم؟ وی به من گفت: ازت می خواهم که از این دایره علمی محدودی که در آن هستی خارج شوی و با دید گسترده تری به قضایا بنگری. و درباره معارف بیشتر تحقیق کنی سپس با دلایل و برهان های قاطع، آن عقیده ای که می خواهی انتخاب کنی.
انتخاب دینی آگاهانه
آنتون تصریح می کند: با کتاب های زیادی به کشورم بازگشتم. کتابهایی که برخی از آنها مرا به مذهب اهل تسنن دعوت می کرد و برخی نیز حقانیت مذهب اهل بیت(علیهم السلام) را برای من روشن می کرد. از اینجا بود که شک در درونم آغاز شد و پس از مدت زمان کوتاهی شیعه بودن خودم را اعلام کردم و به طلب علم پرداختم و تمام تلاشم را برای تحکیم اعتقاداتم بر پایه های محکم صرف کردم.
براساس گزارش پایگاه خبرگزاری براثای عراق»، آنتون وسنین در پایان درباره عوامل گرایش به شیعه، تاکید می کند: به صراحت می گویم که بزرگترین عاملی که مرا به شیعه شدن واداشت، خواندن کتاب «انگاه هدایت شدم» نوشته دکتر تیجانی سماوی بود که به زبان روسی ترجمه شده بود. این کتاب تاثیر زیادی برمن گذاشت و این امر آخرین نطقه ای بود که مرا به اعلام شیعه بودنم به صورت کامل واداشت.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار