تاریخ انتشار :

فدوی حمود

اولین وکیل زن مسلمان در دستگاه قضایی آمریکا

«فدوی حمود» با حضور خود به عنوان اولین وکیل زن مسلمان در دستگاه قضایی آمریکا در دادگاه عالی برای انجام قضاوت در مورد یک پرونده تاریخ سازی کرد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از « religionnews»،«فدوی حمود» با حضور خود به عنوان اولین وکیل زن مسلمان در دستگاه قضایی آمریکا در دادگاه عالی  برای انجام قضاوت در مورد یک پرونده تاریخ سازی کرد.

 این هفته زمانی به تاریخ تبدیل شد که اولین زن مسلمان عرب آمریکایی بود که در دادگاه عالی ایالات متحده پرونده ای را مطرح کرد.حمود هفته گذشته در مصاحبه ای گفت: هنگامی که ما در مورد وکالت دیوان عالی صحبت می کنیم در حقیقت در مورد آینه ای حرف می زنیم که به کل حرفه وکالت نگاه می کند.

دوره کاری حمود یکی از اولین دوره های تاریخی در آمریکا بوده است. او در سال ۲۰۱۹  هنگامی که دادستان کل «دانا نسل» دوازدهمین وکیل دادگستری میشیگان را منصوب کرد ، اولین وکیل دادگستری مسلمان عرب آمریکایی بود.

او در ۱۱ سالگی از لبنان به میشیگان رفت و سرانجام از دبیرستان فوردسون در دیربورن فارغ التحصیل شد. این مدرسه همچنین به دلیل داشتن یک مدرسه دولتی با اکثریت مسلمان قابل توجه است.

حضور حمود در دیوان عالی یکی از چندین مورد مهم برای مسلمانان در سیستم حقوقی آمریکا در ماه های اخیر است. در ماه ژوئن ، زاهد قریشی اولین قاضی مسلمان آمریکایی بود که در دادگاه فدرال منصوب شد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار