تاریخ انتشار :

شورای زنان مسلمان کانادا (CCMW)

برگزاری کمپین رسانه‌ای ضد اسلام‌هراسی برای مقابله با نفرت آنلاین

شورای زنان مسلمان کانادا (CCMW) یک کمپین رسانه‌ای را علیه اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی آنلاین راه‌اندازی کرده است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از اقرأ، شورای زنان مسلمان کانادا (CCMW) با احساس آسیب ناشی از نفرت آنلاین علیه زنان مسلمان، یک کمپین رسانه‌ای ملی ضد اسلام‌هراسی را برای مقابله با نفرت آنلاین و آموزش دختران و زنان در مورد نحوه پاسخ به نفرت آفلاین و آنلاین راه اندازی کرده است.

این کمپین با عنوان #Hate۲Healing، در ماه اکتبر که ماه میراث اسلامی نامیده شده راه‌اندازی می‌شود.

فردوس علی مدیر پروژه آموزش دیجیتالی ضد نژادپرستی می‌گوید: این کمپین بخشی از پروژه آموزش دیجیتالی ضد نژادپرستی است که توسط دولت کانادا تامین مالی شده است و شامل ۱۵ فیلم از زنان مختلف مسلمان در سراسر کانادا است که تجربیات زندگی خود از نفرت، نژادپرستی و اسلام هراسی را به اشتراک می‌گذارند.

فردوس علی افزود: این کمپین از قصه‌گویی برای باز کردن بسیاری از مسائل پیچیده پیرامون نژادپرستی، اسلام هراسی و موارد دیگر که مدتهاست درباره آنها سکوت شده استفاده می‌کند.

وی گفت: ما امیدواریم که از طریق این داستان‌های ویدئویی قدرتمند، بسیاری از بازماندگان نفرت حاضر شوند تا داستان‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارند. این به ما کمک می‌کند تا با هم از بیماری همه گیر نفرت رهایی پیدا کنیم.

خشونت ناشی از نفرت و قدرت گرفتن گروه‌های راست افراطی، نگرانی مسلمانان در مورد حملات اسلام‌هراسی در استان‌های سراسر کانادا را افزایش داده است.

در دهه گذشته، کانادا شاهد افزایش جنایات نفرت علیه مسلمانان از ۴۵ مورد در سال ۲۰۱۲ به ۱۸۱ مورد در سال ۲۰۱۸ بوده است. این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۸۲ مورد کاهش یافت.

حملات اسلام‌هراسی در سراسر کانادا در سطح هشداردهنده‌ای افزایش یافته است. بسیاری از این حملات علیه زنان و دختران مسلمان انجام می‌شوند. همچنین جرایم نژادپرستی خیابانی اغلب با الهام از نفرت آنلاین و افراط‌گرایی در کانادا افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان آمار کانادا، مسلمانان سریعترین رشد را در بین جوامع دینی کانادا دارند. جمعیت مسلمانان کانادا طی دهه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته و از حدود ۵۷۹ هزار نفر در سال ۲۰۰۱ به بیش از یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت.

 منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار