تاریخ انتشار :

ماریا مارتینز

رهیافته اسپانیایی:حجاب یک پوشش رایج در مسیحیت و دیگر دوره های تاریخی بوده است(قسمت پنجم)

اکنون ، من معتقدم که همه آن واکنش­های ضد  حجاب ناشی از ناآگاهی و بدنام شدن اسلام و البته زنان مسلمان است که تقریباً همیشه زن مسلمان را زنی بدون حقوق و تسلیم هوس بازی مرد، مطیع ، ناتوان و نادان معرفی می ­کنند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

(قسمت پنجم)

 

درباره زنان بزرگ تاریخ چه چیزی یادگرفته اید؟

زن خلقت فوق العاده ای دارد. واقعاً نیروهای قدرتمندی در او هست که اگر در جهت مثبت استفاده شود، می تواند همه چیز را تغییر دهد. در حدیثی از پیامبر عزیز ما صلی الله علیه و آله آمده است که می فرماید: «بهشت زیر پای مادران است». و مطمئناً عشق در زنان یک نیروی فوق العاده و دگرگون کننده است.

 

حالا اگر بخواهم از زنان بزرگ تاریخ صحبت کنم ، از بانو فاطمه الزهرا سلام الله علیها صحبت خواهم کرد ، زیرا برای من ، او بهترین نمونه یک زن فوق العاده است. نه تنها به این دلیل که او دختر پیامبر عزیز ماست و همسر عزیزترین ، فرزانه ترین و بزرگترین مرد ما امام علی  علیه السلام است و مادر امامان عزیز ما ، امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام است و او به دلیل فضیلت های عالی خود از همه ­ی زنان برتر است؛ و در روزهایی که پدر محبوبش دیگر در این دنیا زندگی نمی کرد ، جبرئیل او را ملاقات کرد  تا وقایع آینده را روایت کند ، بلکه به این دلیل است که او کسی است که در قلب من جای دارد و او را به عنوان مادر و همسر نمونه  در زندگی پیروی می کنم.

زیرا وقتی ناله و شکایت می کنم ، قلبم به درد می­آید ، او را که به یاد می آورم ، غم هایم از بین می رود. زیرا او به من قدرت می دهد ، وقتی همه چیز اشتباه پیش می رود. زیرا او بهترین نمونه ای است که می توانم در تمام تاریخ پیدا کنم. او زن ایده آل من است. خوب ، در او همه جنبه هایی که یک زن می تواند رشد دهد، وجود دارد. او بهترین مومن ، عزیز ، عاقل ، متواضع، شخصیت سیاسی ، مبارز و بیش از همه انسانی خیلی جوان بود که دارای همه آن فضایل بزرگ بود. مرگ او غم انگیز و ناعادلانه بود. و محل قبر او مشخص نیست. بنابراین ، ما می توانیم در هر کجا او را زیارت کنیم و در هر جایی گریه کنیم. مرگ او بسیار دردناک بود و عدالت را می طلبد. و فقدان او برای امام عزیزمان علی علیه السلام باید بسیار سخت بوده باشد. بنابراین ، او الگوی من است که باید از او پیروی کنم زیرا من زن برتر دیگری نمی شناسم.

 

وضعیت حجاب در مسیحیت چگونه است و چرا غرب اینقدر نسبت به حجاب واکنش نشان می دهد؟

حجاب یک پوشش رایج در مسیحیت و دیگر دوره های تاریخی بوده است. و این را می توان در طول تاریخ هنر در نقاشی های بی شمار مشاهده کرد. همچنین ، در کلیساهای سراسر اروپا ، در همه مجسمه­ های مریم باکره ، حجاب را با  یک دستمال گردن نشان می­دهند. بنابراین بالنفسه، این لباسی است که نباید مفتضح شود یا نمادی از ظلم برای زنان باشد. می توانید بگویید که هم مادرم و هم مادربزرگم از آن برای احترام نه تنها در سطح مذهبی بلکه به عنوان یک سنت اجتماعی استفاده می کردند.

 

علاوه بر این ، راهبه ها در اسپانیا و جهان تا سال ۱۹۷۵ که شروع  برداشتن کلاه یا روسری خود کردند، پوشش داشتند. برای بسیاری ، این مدرن سازی واقعاً بسیار ناخوشایند و شرم آور بود. بنابراین ، می توان گفت که در حال حاضر به غیر از بعضی مادربزرگ ها و مسیحیان ارتدکس از روسیه ، آلبانی و سایر نقاط هیچ زن مسیحی روسری بر سر خود ندارد. در جایی که من زندگی می کنم (انگلستان)، معمولاً بعضی مادربزرگ ها را با روسری می بینم.

اکنون، من معتقدم که همه آن واکنش­های ضد  حجاب ناشی از ناآگاهی و بدنام شدن اسلام و البته زنان مسلمان است که تقریباً همیشه زن مسلمان را زنی بدون حقوق و تسلیم هوس بازی مرد، مطیع ، ناتوان و نادان معرفی می ­کنند. بنابراین ، به ایجاد تصویری نادرست از زن مسلمان کمک می­ کنند.

 

“بانو فاطمه الزهرا سلام الله علیها زن ایده آل است”

هرگزنشان داده نشده است که زن می تواند تصمیمات خود را بگیرد و با خواسته خودش تصمیم می گیرد از روسری استفاده کند. نتیجه این است که جهل آسیب های زیادی وارد می کند و کلیشه ها را ایجاد می کند. همچنین نه تنها مردم را به دلیل نادانی نمی­ توانیم سرزنش کنیم ، بلکه باید به آنها یاد بدهیم و دلیل آن را توضیح دهیم. به عنوان مثال ، اخیراً در اسپانیا بودم و افرادی که در بازار بودند مرا فاطمه صدا زدند. من به آنها لبخند زدم ، زیرا فکر می کردم اسم بسیار زیبایی است ، اما در عین حال متوجه شدم که آنها معتقدند من مراکشی هستم. بنابراین ، من به آنها گفتم که این اسم من نیست و مراکشی هم نیستم بلکه اهل اسپانیا هستم ، اما چهره آنها نشان داد که هنوز برای آنها باورنکردنی است. این نمونه­ ای  کلیشه ای است که نشان می دهد فقط زنان مراکشی از روسری استفاده می کنند. به ذهن نمی رسد که او ممکن است اسپانیایی باشد.

 

خیلی چیزها باقی مانده است که باید انجام شود. مردم نسبت به آنچه نمی دانند واکنش بدی نشان می دهند. و مسلماً اسلام در سراسر غرب ناشناخته است. این قدرت نخبگان را مورد توجه قرار نمی دهد زیرا این به معنای انقلاب است. بنابراین ، اسلام دروغین – تروریست ، خشن ، ستمگر ، که فریاد “الله اکبر” را می کُشد ، همان است که به جهان نشان داده می­ شود تا ترس و نفرت ایجاد کند. و این بارها و بارها تکرار می شود. اسلام واقعی در جامعه غربی ما ناشناخته می­ ماند.

 

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

(قسمت پنجم)

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    سلام خداقوت من یکی‌از اعضای کانال رهیافت هستم یک اشکال کوچک دربرنامه پخش قرآن که نوشته شده منشاوی درصورتیکه صوت قرآن باصدای استاد خلیل الحصری میباشد با تشکر داودی هستم از مشهد مقدس

آخرین اخبار