تاریخ انتشار :

ایالت کنتاکی آمریکا

آشنایی همسایگان مسجد با اسلام در مراسم درهای بازمسجد

اعضای مسجد « لوییویل» در ایالت کنتاکی آمریکا امیدوارند برنامه «درهای باز» بتواند برای همسایگان آنها که سوالاتی در مورد اسلام دارند، به یک تجربه یادگیری تبدیل شود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از « spectrumnews1»، اعضای مسجد « لوییویل» در ایالت کنتاکی آمریکا امیدوارند برنامه «درهای باز» بتواند برای همسایگان آنها که سوالاتی در مورد اسلام دارند به یک تجربه یادگیری تبدیل شود.

«سبیل احمد»،متولی مسجد  «لوییویل»  گفت: وقتی مردم یکدیگر را نمی شناسند به دلیل ترس از ناشناخته ها که درونشان وجود دارد نمی توانند با هم ارتباط و پیوند خوبی برقرار کنند.

احمد به عنوان مدیر موسسه « Gain Peace » ،یک سازمان ملی که هدفش ایجاد پل ارتباطی میان جامعه اسلامی  و دیگران است ، به طور منظم در مرکز اسلامی «نور هدایت» سخنرانی می کند.

وی در باره برگزاری مراسم درهای باز می گوید: بازخوردی که ما تاکنون دریافت کرده ایم این است که مردم واقعا خوش خلق ، مثبت اندیش و صادق هستند؛ آنها می خواهند اسلام را بیاموزند، آنها نمی خواهند فقط رسانه های اجتماعی یا برخی منابع غیر معتبر دیگر را دنبال کنند ، بنابراین مردم به اینجا می آیند تا از نزدیک با اسلام و مسلمانان آشنا شوند.

احمد افزود: عملکرد برخی از گروه های افراطی به نام اسلام معرف همه مسلمانان نیست و به همین دلیل باید فضایی برای آشنایی غیر مسلمانان با اسلام و پیروان این دین وجود داشته باشد.

وی گفت: می خواهیم مردم بدانند که با وجود همه تفاوت ها می توانند زندگی زیبایی با هم داشته باشند؛ ما می خواهیم به عنوان شهروندان آمریکایی و مسلمان با این نگرش که همه ما انسان و آفریده خدا هستیم  با هم کار کنیم؛  این چیزی است که دین و ایمان ما به ما می آموزد.

 

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار