تاریخ انتشار :

آلمان

برخورد دوگانه وتبعیض مذهبی هدفمند دولت آلمان نسبت به اقلیتهای دینی

دادگاه حقوقی اروپا گفته است که شرکت‌ها می‌توانند پوشش مذهبی را در محل کار ممنوع کنند، اما این حکم شرایطی دارد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)هنگامی که شیلان احمد ۲۴ ساله برای شروع به کار در یک مهد کودک در ارفورت آلمان در محل مصاحبه حاضر شد، شخص مصاحبه‌کننده یک نگاه به او انداخت و به همکارش گفت: چطور ممکن است اجازه داده باشی این زن بیاید با من صحبت کند؟

شیلان که اهل سوریه است روسری بر سر داشت. او فکر نمی‌کرد که حجابش مشکلی ایجاد کند زیرا تصور می‌کرد تیم استخدام عکس او را با حجاب دیده‌اند.

از نظر تئوری شرایطی مانند احمد غیرقانونی است. کارگران تحت قانون اساسی آلمان از تبعیض آشکار بر اساس مذهب محافظت می‌شوند و تقریباً باید در تمام بخشها شغل برابر داشته باشند.

اما تعریف تبعیض در محل کار در آلمان پیچیده است.مثلا در موردی هنگامی که یک صندوقدار مسلمان در داروخانه زنجیره‌ای آلمان از برداشتن روسری خود امتناع کرد، به خانه فرستاده شد.

زهرا ارس دانشجوی بیوتکنولوژی در دانشگاه فنی برلین گفت که رویای او تدریس است.

ارس حجاب را بخشی از هویت خود می‌داند و نمی‌تواند آن را رها کند. او گفت این تنها دلیلی است که او برای آموزش به تحصیل نپرداخته است.

سیبا بری دختر ۲۸ ساله سوری، ماه‌ها به دنبال داروخانه‌ای برای کارآموزی بود. اما پس از ارسال ده‌ها رزومه و تماس با چندین داروخانه، هنوز نتوانسته استخدام شود.

او می‌گوید چرا همه همکلاسی‌های آلمانی من توانستند محلی برای کارآموزی پیدا کنند اما فقط من و دوستم که از سوریه آمده و روسری بر سر دارد هنوز جایی پیدا نکرده‌ایم.

برای زنانی مانند شیلان احمد که به دنبال شغل یا کارآموزی هستند، عدم شفافیت درباره علت پذیرفته نشدن دیوانه‌کننده است.

شیلان احمد در نهایت تصمیم گرفت روسری خود را بر سر داشته باشد و به عنوان یک فعال اجتماعی علیه چنین قوانینی فعایت کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار