تاریخ انتشار :

آستان مقدس حضرت عباس

ساخت فیلم کوتاهی با نام ناعی یثرب، درباره ورود اسیران کربلا به مدینه منوره

آستان مقدس حضرت عباس(ع) فیلم کوتاه سینمایی «ناعی یثرب» را درباره ورود اسیران کربلا به مدینه منوره تولید کرد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از الکفیل، مرکز فیلمبرداری وابسته به بخش رسانه آستان مقدس عباسی فیلم کوتاه سینمایی درباره ورود اسرای امام حسین(ع) به شهر مدینه منوره پس از سفر اسارت  را تولید کرد.

این فیلم با نام « ناعی یثرب» است که با نگاه کارگردانی و فیلمبرداری فنی مدرنیته در طرح، دقت و اعتبار در ارایه اطلاعات صحیح استفاده شده از متون تاریخی و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) را ترکیب کرده است.

استاد ازهر خمیس، کرگردان فیلم و مسئول واحد فیلم های مستند و سینمایی در این مرکز گفت: این فیلم صفحه مهمی از صفحات کربلا و واقعه طف را به تصویر می کشد که هیچ اثر هنری نمی تواند حتی یک چیز کوچک از این واقعه را به تصویر بکشد، اما ما در مرکز الکفیل با حمایت ریاست بخش رسانه اثر را در حد توان خود ساخته است.

خمیس ادامه داد: این فیلم درباره ورود کاروان اسرا به یثرب و دیدارشان با بشر بن حذلم است که به درخواست حضرت زین العابدین(ع) قبل از ورود کاروان به داخل شهر مدینه رفت و مردم را از شهادت امام حسین(ع) و رسیدن خانواده اش خبردار کرد.

وی افرود: حوادث این فیلم حول محور رسیدن به مدینه منوره، رفتن ام البنین به الناعی می گذرد. در این فیلم بر خبر شهادت امام حسین(ع) و چهار پسر ام البنین و در راس آن حضرت عباس(ع) که به وی می رسد، تاکید شده است.

کارگردان این فیلم گفت: این فیلم در جنوب عراق به ویژه شهر سوق الشیوخ در استان ذی قار فیلمبرداری شد و جمعی از هنرمندان در این فیلم نقش آفرینی کردند.

واحد فیلم مستند و سینمایی در مرکز تولید هنری الکفیل، فیلم های متعددی درباره شخصیت های مختلف تولید کردند. این فیلم دومین فیلم در حوزه واقعه کربلا است. اولین فیلم با نام «أناخت برحلک» درباره دیدار جابر بن عبدالله انصاری با کاروان اسیران در کربلا تولید شده بود.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار