تاریخ انتشار :

بنگلادش

مسجد «بالیه» مشهورترین و زیباترین بنای تاریخی بنگلادش

مسجد «بالیه» مشهورترین و زیباترین بنای تاریخی در میان بناهای باستانی و مکان های تاریخی در «تاکورگان» بنگلادش است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)مسجد «بالیه» مشهورترین و زیباترین بنای تاریخی در میان بناهای باستانی و مکان های تاریخی در «تاکورگان» بنگلادش است.

این مسجد به دلیل قدمتی که دارد در میان اهالی تاکورگان بسیار مشهور است و در بسیاری از مواقع مورد بازدید غیرمسمانان و گردشگران نیز قرار می گیرد.به گفته مورخان ،«مهربخش چاودوری» ،این مسجد را در سال ۱۹۱۰ میلادی ساخت و اکنون این مسجد ۱۱۱ سال قدمت دارد.

مسجد بالیه به دلیل برخی از مشکلاتی که به دلیل قدمت آن ایجاد شده بود مدتی تعطیل بود اما بازسازی آن در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ بار دیگر درهای این مسجد به روی نمازگزاران و علاقه مندان باز شد.مسجد بالیه از سنگ آهک ، آجرهای پخته شده با دست و کاشی ساخته شده است .

این مسجد در سکویی به ارتفاع ۵ فوت از سطح زمین در مجموعه ای مستطیل ساخته شده است.این مجموعه مستطیل شکل به سه قسمت راه پله ، ورودی ، حیاط باز و ساختمان اصلی یا نمازخانه تقسیم می شود.

 سقف مسجد دارای سه گنبد با اندازه های یکسان و هشت مناره است که چهار مناره در چهار گوشه بزرگ و چهار مناره دیگر کوچک هستند.آجرها در نقاط مختلف دیوارهای مسجد بریده شده و طرح هایی مانند کوزه ، زنگ ، ظرف ، کاسه و غیره را به وجود آورده اند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار