تاریخ انتشار :

ماریا مارتینز

رهیافته اسپانیایی:انقلاب فمینیستی همه چیز را نابود کرد (قسمت چهارم)

 «در مساجد ما ، جوانان علاقمند ،به جز در روزهای خاص، خیلی کمتر حضور دارند. این فقط تقصیر جوانان نیست بلکه تقصیر ما هم  هست ، چرا که ما باید بیشتر به آنها اهمیت دهیم و اسلام را به نحوی ارائه دهیم که  به آنها نزدیک است و آنها را علاقمند می کند و  به مشارکت فعال تر تشویق می کند. “

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

(قسمت چهارم)

نمی توانم بگویم کدام کشور اروپایی اسلام هراس تر است. آنچه مسلم است اسلام هراسی در همه کشورهای اروپایی در حال افزایش است. من فکر می کنم این اسلام هراسی،  ارتباط زیادی با سیاست های دولت و تصویری که رسانه ها دائما از اسلام ارائه می دهند، دارد.

 

«در مساجد ما ، جوانان علاقمند ،به جز در روزهای خاص، خیلی کمتر حضور دارند. این فقط تقصیر جوانان نیست بلکه تقصیر ما هم  هست ، چرا که ما باید بیشتر به آنها اهمیت دهیم و اسلام را به نحوی ارائه دهیم که  به آنها نزدیک است و آنها را علاقمند میکند و  به مشارکت فعال تر تشویق می کند. ”

مریم مارتینز مسلمانی است که در اروپا زندگی می کند و از اعضای جامعه شیعه اسپانیا و ولز است.

 

به نظر شما وضعیت کنونی زنان در اسلام و مسیحیت چگونه است؟

وضعیت زنان در ۲۰ سال گذشته خیلی تغییر کرده است. ما می توانیم بگوییم که زنان غربی فروخته می شوند. ایده رهایی  خودشان از  ستم، هم از طرف  جامعه به طور کلی و هم از طرف  مردان بطور خاص اعمال می شود . بنابراین ، زن غربی و مسیحی برای تبدیل شدن به بخشی از نیروی کار ، از همسر و مادر بودن دست کشید . من فکر می کنم آنها ما را شکنجه دادند زیرا نتیجه این بود که این به اصطلاح “آزادی زنان” به این معنی است که ما باید بیشتر کار کنیم-در داخل و خارج از خانه و از فرزندان و خانواده خود می­توانیم غافل شویم. هدفی که این پدیده به آن دست یافته است این است که خانواده را به هم می ریزد و با مخالفت با مردان ، فقط بخاطر اینکه مرد هستند، اوضاع بدتر شده است.

اگر زنان مسیحی از نظر رفتار و حفظ قوانین خاص متمایز می شدند ، می توانستیم ثابت  کنیم که انقلاب فمینیستی  با این ایده غلط مبنی بر اینکه زنان باید مستقل شوند و از حقوق یکسانی برخوردار باشند ، همه چیز را نابود کرد. بنابراین ، در نهایت ، معلوم شد که فقط ما ظاهرا حقوقی داریم و در حال حاضر  در اسپانیا خیلی آسان  می شود هر مردی را خاتمه داد . شما فقط باید او را برای بدرفتاری گزارش دهید ، حتی اگر دروغ باشد ، مهم نیست. در حال حاضر آنها با شما موافقت می کنند ، فقط به این دلیل که شما یک زن هستید.

 

بنابراین ، وضعیت زن مسیحی باعث ازهم گسیختگی ارزش ها و دور شدن از مسیحیت واقعی شده است. امروزه هیچ کس خدا را به یاد نمی آورد و تعداد کمی از آنها به گروه ها ملحق می­شوند. زن تمام ارزش خود را از دست داده و به یک کالای خالص تبدیل شده است. اما من نباید و نمی توانم تعمیم دهم. اگرچه آنها اقلیت هستند ، من می دانم که هنوز مسیحیانی هستند که ایمان خود را حفظ میکنند و بسیار فعالانه در تلاش هستند تا وضعیت گروه هایی از افراد در معرض خطر یا نامطلوب را بهبود بخشند ، فرقی نمیکند آنان زنان فقیر پناهنده باشند زنان  یتیم.

 

در مورد زنان مسلمان ، مطمئناً کمی مشابه آن اتفاق افتاده است. زنان امروزه نیز مستقل ترند ، به مشاغل دانشگاهی دسترسی دارند و در همه رشته ها متخصص هستند. که ما باید بدون هیچ شک و تردیدی آن را تجلیل کنیم. اما در عین حال جامعه مصرف کننده بر زنان موثر بوده است. وامروزه  مد ، زیبایی و تمایلات به زندگی ما هجوم آورده اند. و امروزه این را می توان درلباس بسیاری از مسلمانان با حجاب یا بدون حجاب در خیابان های شهرهای ما مشاهده کرد. آنها لباس های خود را مطابق با مد روز تغییر داده اند و بدن آنها با نازکی لباس هایشان به وضوح نشان داده می شود.

 

چهره آنها با آرایش کاملا غلیظ  نشان داده شده است که به شکل عروسک های چینی ظاهر می شوند. در مساجد ما ، جوانان علاقمند ،به جز در روزهای خاص، خیلی کمتر حضور دارند. این فقط تقصیر جوانان نیست بلکه تقصیر ما هم  هست ، چرا که ما باید بیشتر به آنها اهمیت دهیم و اسلام را به نحوی ارائه دهیم که  به آنها نزدیک است و آنها را علاقمند میکند و  به مشارکت فعال تر تشویق می کند.

 

به طور خلاصه ، می گویم که دین در بحران است. در مسیحیت سقوط قطعی تر است ، اما در اسلام ، علیرغم این که بیشتر و بیشتر مسلمان شده اند ، حقیقت این است که تازه مسلمانان عموماً فعال نیستند .و به طور کلی زنان بیشتر به مسائل مادی گرایانه علاقه دارند تا مسائل معنوی. به عنوان مثال در مسجد ما تعداد بسیار کمی از جوانان را می­بینیم  و این نگران کننده است.

 گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار