تاریخ انتشار :

مصر

ماجرای مسلمان‌شدن ۱۹ آمریکایی با تلاوت شیخ محمود خلیل الحصری

شیخ «محمود خلیل الحصری» قاری نامدار مصری صوت زیبایی در تلاوت داشت که به واسطه آن افراد زیادی را جذب کرد و حتی غیر مسلمانان، مسلمان شدند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)پایگاه خبری صدی البلد مصر در گزارشی به مناسبت ۱۷ سپتامبر؛ یکصد وچهارمین زادروز شیخ محمود خلیل الحصری از قاریان مشهور مصر و جهان اسلام به تشریح زندگینامه وی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: محمود خلیل الحصری در اوایل ذی‌الحجه سال ۱۳۳۵ برابر با ۱۷ سپتامبر ۱۹۱۷ در روستای «شبرا النمله» از توابع شهر طنطا در استان غربیه مصر دیده به جهان گشود و پدرش پیش از تولد وی از استان «الفیوم» مصر به این روستا نقل مکان کرده بود.

وی نخستین شخصی بود که قرآن مرتل به روایت «حفص عن عاصم» با تلاوتش ضبط و تأسیس اتحادیه قاریان قرآن مصر را خواستار شد و مسجد و مکتبخانه حفظ قرآن در قاهره بنا کرد.

شیخ الحصری در سال ۱۹۶۵، ۱۰ روز را در مسجد پاریس گذراند و در محضر او ۱۰ نفر از فرانسوی‌های سرشناس اسلام آوردند و ۱۸ آمریکایی سرشناس نیز با شنیدن صوت قرآن او مسلمان شدند که دو پزشک و سه مهندس در میان آنان بودند.

در شهر «سان فرانسیسکو» نیز بانویی مسیحی نزد شیخ الحصری آمد تا به او بگوید که قرائت او در دل و جانش نفوذ کرده و با تمام وجود حس کرده که قرآن حق است؛ هر چند که معنای کلماتش را متوجه نشده است.

این بانوی آمریکایی همانجا در محضر محمود خلیل الحصری اسلام آورد و به او قول داد که در یکی از مراکز اسلامی زبان عربی را یاد بگیرد.

این قاری نامدار مصری در آخرین روزهای حیات، برای ساخت مسجد، مرکز دینی و مدرسه حفظ قرآن در روستای زادگاهش «شبرا النمله» تلاش و وصیت کرد که یک سوم اموالش برای خدمت به قرآن و انفاق مورد استفاده قرار گیرد.

استاد الحصری در عشق به قرآن سر از پا نمی‌شناخت به حدی که اگر فرزندانش از او تقاضای پول می‌کردند، دادن پول را منوط به میزان حفظ قرآن می‌کرد. او سرانجام روز دوشنبه برابر با ۲۴ نوامبر ۱۹۸۰ در ۶۳ سالگی پس از نماز عشا، دیده از جهان فروبست.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار