تاریخ انتشار :

هند

تبعیض مذهبی علیه مسلمانان در سینمای هند با تشویق دولت

یک بازیگر پیشکسوت هندی گفت: بازیگران مسلمان بالیوود به خاطر دین خود هدف تبعیض و آزار و اذیت قرار می‌گیرند اما بیشتر آنها به خاطر ترس از عواقب از آن سخن نمی‌گویند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از داون، نصیرالدین شاه، بازیگر کهنه‌کار هندی در مصاحبه‌ای در مورد تبعیض مذهبی در بالیوود صحبت کرد.

وی گفت: در گذشته، صنعت فیلم‌سازی بالیوود عاری از اسلام‌هراسی و تبعیض دینی بود، اما در حال حاضر دولت این صنعت را تشویق می‌کند تا فیلم‌های بیشتری را برای طرفداران هم‌فکر دولت تولید کند.

وی از دولت نازی در آلمان مثال زد و اینکه چگونه از فیلم برای گسترش ایدئولوژی خود استفاده کرد.

این بازیگر قدیمی گفت: دولت فیلم‌سازان را تشویق می‌کند تا فیلم‌هایی در تأیید آن‌ها بسازند؛ فیلم‌هایی بسازند که از اقدامات نخست‌وزیر ستایش می‌کنند. آنها همچنین  قول داده‌اند که اگر فیلم‌های تبلیغاتی بسازند به آنها کمک مالی می‌شود.

نصیرالدین شاه ادامه داد که وی به دلیل دین خود در صنعت فیلم‌سازی با تبعیض روبه‌رو نشده است. به اعتقاد او دلیل این امر آن است که سهم قابل توجهی در این صنعت داشته و صرفاً به دلیل درآمدی که به دست آورده، تصویری قدرتمند ایجاد کرده است.

به گفته وی بسیاری از مسلمانان این صنعت از ترس مواجه شدن با آزار و اذیت از تبعیض علیه خود صحبت نمی‌کنند. نصیرالدین شاه از بازیگران مسلمان(خان‌ها) بالیوود مثال زد که به دلیل آنکه احساس خطر می‌کنند، سکوت کرده‌اند. آنها به دلیل آزار و اذیتی که با آن روبه‌رو هستند نگرانند. آنها چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند. وی ادامه داد که مسلمانان اغلب به دلیل اظهار نظر خود مجازات می‌شوند.

در سال ۲۰۱۵، این بازیگر به دلیل تمجید از کتاب پاکستانی نوشته خورشید محمود کسوری تنها به دلیل مسلمان بودن با انتقاد مواجه شد و او را ضد هند نامیدند.

این بازیگر هرگز از بیان نظراتش خودداری نکرده است. اخیراً، سخنان وی در مورد تصرف افغانستان توسط طالبان بسیار بحث‌برانگیز شد. در حالی که برخی از مسلمانان از این سخنان شدیداً انتقاد کردند، حزب حاکم بی جی پی از این سخنان استقبال کرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار