تاریخ انتشار :

ماریا مارتینز

رهیافته اسپانیایی:با اسلام دیگر از چیزی نمی ترسم (قسمت دوم)

 مسلمان شدن من تمام زندگی و وجودم را تحت تأثیر قرار داده است. اعتقاد و قدرت من بیشتر شده است. دیدگاه من درباره حقیقت و عدالت ، و همچنین جامعه و جهان تغییر کرده است. تعهد و علاقه من بیشتر شده و متوجه شدم که باید نقش فعال تری در مبارزه برای یک جامعه عادلانه تر داشته باشم. همچنین بر نحوه درک و عملکرد من در زندگی روزمره تأثیر گذاشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

 

چگونه مسلمان شدید؟

پس از یک دهه ، و پس از وقایع مختلفی که مرا به بحران وجودی کشاند ، که در آن ناامیدی ، بی معنایی و پوچی واقعی بر روح مرده ی  من هجوم آورد ، من خودم را متقاعد کردم که ایمان مسیحی به شبهات وجودی من و نیازهای معنوی من پاسخ نمی دهد و بر اساس تعصب است و اینکه معنویتی فراموش شده بود که دیگر به آن عمل نمی شد. خدا فقط در مراسم یکشنبه یاد می شد.

باید روشن کنم که به­این خاطر کلیسا را رها کردم که خدا و ایمان به خدا نبود. از زمانی که به یاد می آورم ، به وجود شخصی برتر از خود اعتقاد داشتم که می توان به او  التماس کرد و از او درخواست کمک کرد. اگر اینطور نبود ، من مدتها پیش مرده بودم.

بنابراین ، من مستقیماً با خدا ملاقات کردم ، بدون واسطه ، که هرگز خواسته من نبود. من چیزی و کسی جز او نداشتم و از خدا کمک می خواستم. و با اینکه متون مختلف از شعر تا فلسفه را بررسی کردم ، این خلأ را کاملا پر نشد. تا اینکه روزی در یک کتابفروشی بودم ، قرآن کریم را پیدا کردم. من آن را باز کردم و اولین چیزی که خواندم این بود:

“بسم الله الرحمن الرحیم”

“به نام خداوند بخشنده ی مهربان”

و این برای من کافی بود!

من فکر کردم اگر واقعاً خدای مهربان و بخشنده ای هست، آن خدا را برای خودم می خواهم. من نیاز ضروری به آن دارم! کسی که مهربان و بخشنده است در زندگی من ضروری است.

 

اما این فقط شروع راه بود ، از آن لحظه به بعد همه چیز تغییر کرد. من شروع به پیدا کردن کتاب و اطلاعات کردم و بعداً با استفاده از اینترنت ، تعداد و سهولت آن بیشتر هم  شد. بنابراین ، من می توانستم کتابهایی بخوانم و بخرم که قطعاً وضعیت و شیوه زندگی من را تغییر میداد. خواندن قرآن کریم تأثیر فوری داشت ، و من فهمیدم که علم بیان شده در آن باورنکردنی است و بنابراین وجود و برنامه خدا حقیقت دارد. بعدها ، متون و تأملات بسیار دیگری وجود داشت که به ویژه بر من تأثیر گذاشت ، مانند “سخنان ، خطبه ها و نامه های امام علی علیه السلام – نهج البلاغه ، یا چهل حدیث امام خمینی ، جایی که من جنبه­ی عرفانی او را کشف کردم، همچنین کسانی که نه تنها تحسین و احترام را به دنبال دارند ، بلکه تنها تصویرشان مرا به حرکت در می آورد.

 

فهمیدم که اسلام برخلاف مسیحیت بر اساس تعصب نیست بلکه بر منطق و معرفت استوار است ، اینکه اسلام شما را به معرفت دعوت می کند و ایمان با  معرفت و منطق به دست می آید نه با تعصب. و من واقعاً این را دوست داشتم.

با مسلمان شدنتان  چه چیزی به دست آوردید و چه چیزی را از دست دادید؟

به طور کلی باید بگویم که من همه منفی ها و بدیهای  زندگی خود را از دست دادم. و   آرامشی بدست آوردم از اینکه فهمیدم این جهان پر از رنج با شادی های کم در حال گذر است ، که زندگی دیگر وجود دارد و منتظر ماست.

به طور خاص باید بگویم که من ترس را از دست دادم!

 

قبلاً ، من تقریباً از همه چیز رنج می بردم و می ترسیدم. ترس از نادیده گرفته شدن ، نشناختن خودم، متفاوت بودن ، دوست داشته نشدن ، نداشتن خانواده ، دوستان ، نداشتن خانه ، از دست دادن شغل ، ندانستن اینکه چکار باید کرد  ، ازدواج نکردن. امروز می توانم بگویم که من چیزی را از دست نمی دهم و اگر از چیزی پشیمان شوم ، اینست که قبلا اسلام را نمی­شناختم، اگر می­شناختم  مطمئناً از رنج و ناامیدی جلوگیری می کرد.

 

و اگر من چیزی به دست آورده ام ، این رحمت الهی اوست زیرا این رحمت بوده است ، که بدون شک مرا در اینجا راهنمایی کرده است تا عشق بورزم و بهتر از آنچه که بودم بشوم. بنابراین ، اگرچه شرح جزئیات کاری بی پایان و ناقص خواهد بود ، اما من سعی می کنم ضروری ترین موارد را شرح دهم.

 

در ابتدا با گفتن این مطلب شروع میکنم که عشق ، دوست ، معنویت از دست رفته و آرامش نسبی روحم را دوباره بدست آوردم. به لطف خداوندی که کسانی را که از او بخواهند، راهنمایی می کند ، من این فرصت را پیدا کردم که اسلام واقعی ، آخرین پیامبرش صلی الله علیه وآله  و خانواده محبوبش ، اهل بیت علیهم السلام را بشناسم. همین کافی است ، چراکه عشق به خانواده او بدون تلاش و به طور طبیعی در من متولد شد. برای من کافی بود که آنها را  نمونه های واقعی عالی از بزرگترین فضایل انسانی بدانم و بشناسم. عشق به فاطمه زهرا سلام الله علیها که نمونه واقعی دختر ، همسر و مادر است را دارم . همه آنها نمونه های واقعی قرآن کریم هستند.

 

من با آنها آموخته ام ، و آنها به من کمک کرده اند ، و آنها در زندگی من ، در نحوه  رفتار من در نقش  همسر ، مادر ، در تربیت فرزندانم ، به عنوان یک دوست ، همسایه و شهروند به من کمک می کنند.  اسلام همچنین باعث شده است که من احساس کنم  بخشی از جامعه بزرگتری از مومنان هستم و اینگونه هم باشم.  افراد را با آنچه انجام می دهند  بشناسم و نه با آنچه که می گویند. من درک کرده ام که خدا به ما احتیاج ندارد ، بلکه این ما هستیم که به خدا نیاز داریم و از رحمت و هدایت او ناامید هستیم. ما بهترین خالق و خالق خردمند ، عادل ، قوی و مهربان را داریم که می توانیم  با او به خواسته های خود برسیم و ما را کفایت می­کند و می­توانیم کمک بخواهیم. خدا نه تنها ما را خلق  کرد و حمایت و راهنمایی می کند ، بلکه برنامه هایش نیز باشکوه است. بنابراین ، کافی است ما به خدا ایمان بیاوریم ، تلاش خود را ادامه دهیم و برای ظهور امام عزیز و حاضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف  دعا کنیم.‌

 

 

علیرغم علم ناقصم ، می توانم بگویم که اسلام نه تنها یک آموزه بلکه یک کل است که وقتی آن را می شناسید ، بدون اینکه دلیل آن را فطری بدانید ، عمیق ترین قسمت قلب شما را لمس می کند به گونه ای که دگرگون می کند و مانند الماس جلا می دهد و بنابراین  هرگز نمی توانید از آن جدا شوید. من می توانم به شما اطمینان دهم که این همان چیزی است که در مورد اسلام برای من اتفاق افتاده است. بمحض اینکه آن را بشناسید نمی توانید آن را  رها کنید!

 

مسلمان شدن من تمام زندگی و وجودم را تحت تأثیر قرار داده است. اعتقاد و قدرت من بیشتر شده است. دیدگاه من درباره حقیقت و عدالت ، و همچنین جامعه و جهان تغییر کرده است. تعهد و علاقه من بیشتر شده و متوجه شدم که باید نقش فعال تری در مبارزه برای یک جامعه عادلانه تر داشته باشم. همچنین بر نحوه درک و عملکرد من در زندگی روزمره تأثیر گذاشت.

 

اسلام ما را مطمئن می کند که  این جهان نقطه پایان نیست ، بلکه محل امتحاناتی است که اقامت ما در جهان دیگر به آن بستگی دارد و  شناختن خود، شناخت خدای یگانه است. همچنین اسلام به ما یاد میدهد که این همان  خداییست که ما را آفریده ، ما را هدایت می کند ، از ما مراقبت می کند و ما را از سرشار نعمت ها می کند وما باید کاملاً به خدا و به رحمت خدا اعتماد کنیم.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار