تاریخ انتشار :

نیویورک

انتخاب اولین زن مسلمان در شورای شهر نیویورک

یک پیروزی تاریخی برای اولین زن مسلمان بروکلین که برای عضویت در شورای شهر نیویورک انتخاب شد،رقم زده شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از «msmagazine»، یک پیروزی تاریخی برای اولین زن مسلمان بروکلین که برای عضویت در شورای شهر نیویورک انتخاب شد،رقم زده شد.

 این صندلی که این بار «شهانه حنیف» آن را به دست آورده است تا کنون فقط متعلق به مردان سفیدپوست بوده است.او اولین زن مسلمانی است که قدم به شورای شهر نیویورک می گذارد و در میان اولین گروه آسیایی های جنوبی است که در شهرداری حضور پیدا کرده اند.

وی در این باره می گوید: احساس بسیار خوبی دارم از اینکه موفق شدم به عنوان یک زن مسلمان وارد شورای شهر شوم؛ در حقیقت من نماینده همه زنان، همه رنگین پوستان و همه مسلمانان در این شورا هستیم زیرا این صندلی تا کنون فقط متعلق به مردان سفید پوست بوده است.

حنیف گفت: به عنوان تنها زن رنگین پوست و مسلمان وارد شورای شهر شدم در حالی که دیگران تصور می کردند من به اندازه کافی باهوش نیستم و نمی دانم چه کاری باید انجام بدهم.

این زن مسلمان رنگین پوست متولد «کنزینگتون» بروکلین است ؛ بزرگترین جامعه بنگلادشی در کل بروکلین و یکی از جوامعی که حنیف در حال حاضر نمایندگی آن را بر عهده دارد .

از برنامه های حنیف در شورای شهر می توان به دریافت مالیات از ثروتمندان ، ساخت مسکن با قیمت مناسب ، تمرکز بر مسائل مربوط به زبان و معلولیت و ایجاد یک جامعه سبز اشاره کرد.حنیف امیدوار است که انتخابات تاریخی او به دیگران الهام بخش باشد تا مانند او بجنگند و شهر را به مکانی عادلانه تر تبدیل کنند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار