تاریخ انتشار :

هندوستان

ادامه تلاش برای حذف فرهنگ مسلمانان توسط دولت افراطی هند

دولت هند به رهبری «ناندرا مودی » در تلاش برای از بین بردن فرهنگ و آثار مسلمانان از هند همچنان نام مکان های مسلمان را با نام های هندو جایگزین می کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از « kmsnews»،دولت هند به رهبری «ناندرا مودی » در تلاش برای از بین بردن فرهنگ و آثار مسلمانان از هند همچنان نام مکان های مسلمان را با نام های هندو جایگزین می کند.

 

در تازه ترین این اقدامات ،حزب «بهاراتیا جاناتا» حاکم بر هند به ریاست «یوگی آدیتیانات » در حال آماده کردن مقدمات برای تغییر نام «سلطانپور» به نام Kush«کوش بهاوانپور» هندو در ایالت اوتار پرادش است.

یک مقام ارشد در اوتار پرادش تأیید کرد که پیشنهادی به این منظور به دولت ایالتی ارسال شده است که توسط کابینه مورد تایید قرار گرفته است.

سلطانپور سومین منطقه ای خواهد بود که توسط دولت «یوگی آدیتیانات» تغییر نام می دهد.

پیش از این شهر فیض آباد  پس از تغییر نام عنوان آیودیا را گرفت و الله آباد نیز با نام «پریاگراج » جایگزین شد.

دولت ملی گرای هندوستان در «اوتار پرادش» که ارتباط خوبی با مسلمانان در این کشور ندارد حدود سه سال پیش نام اسلامی شهر تاریخی «الله آباد» را تغییر داد و نام  «پرایاگراج» را بر روی آن گذاشت.

این شهر که زادگاه اولین نخست وزیر هند «جواهرنعل نهرو» است و در ۶۵۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلی، پایتخت هند قرار دارد در قرن ۱۶ میلادی از سوی حاکمان مسلمان به نام «الله آباد» نامگذاری شده بود.

مسلمانان حدود ۱۹ درصد جمعیت ۲۲۰ میلیونی «اوتار پرادش» را تشکیل می دهند. همچنین حدود ۸۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی هند را هندوها و ۱۴ درصد آن را مسلمانان تشکیل می دهند اما نه هندوها و نه حاکمان هند ارتباط خوبی با مسلمانان ندارند.

 در پی روی کار آمدن «نارندا مودی» نخست وزیر کنونی هند در سال ۲۰۱۴ میلادی رفتار با مسلمانان به مراتب بدتر از قبل شده است.

دولت مودی مرتب اخبار دروغین درباره مسلمانان منتشر می کند ،مسلمانان هند را هدف قرار داده و چهره آنها را خدشه دار می کند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار