تاریخ انتشار :

دکتر اوا دی ویترای - مایروویچ Eva de Vitray-Meyerovitch رهیافته فرانسوی

رهیافته فرانسوی : اسلام ما را ملزم کرده است که همه جوامع معنوی را به رسمیت بشناسیم

در دین اسلام مسلمانان موظف هستند تا همه ادیان الهی و پیامبران پیشین را به رسمیت بشناسند و محترم بشمارند. اسلام وجه مشترک و نقطه وفاق همه ادیان آسمانی است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری  

 اوا دی ویترای – مایروویچ Eva de Vitray-Meyerovitchرهیافته فرانسوی اسلام شناسی ، محقق در مرکز ملی تحقیقات علمی است. وی که در سال ۱۹۵۰ مسلمان شد روشنفکری برجسته ، مترجم معروفی است که در زمان حیات خود مجموع چهل کتاب و مقاله های متعدد منتشر کرد. وی همچنین متخصص وکارشناس در آثار محمد اقبال لاهوری عارف مسلمان بوده است در واقع اوا به گفته خودش اسلام را از طریق کتابهای متفکر و شاعر پاکستانی محمد اقبال لاهوری و مولانا کشف کرد.

در سال ۱۹۶۸ اوا از پایان نامه دکتری خود در دانشگاه پاریس در زمینه موضوعات عرفانی درباره آثار مولانا دفاع کرد. از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ در دانشگاه الازهر قاهره تدریس کرد. در سال ۱۹۷۱ مکه را زیارت کرد و مدینه را نیز زیارت کرد. از سال ۱۹۷۲ تا زمان مرگش او ترجمه هایی از نوشته های مولانا منتشر می کرد. در سال ۱۹۹۰ ترجمه مثنوی رومی اثری عظیم از مولانا را با ۰۰۰۰۵ بیت در ۱۷۰۰ صفحه برای اولین بار به زبان فرانسه ترجمه ومنتشر کرد.

در میان نوشته ها و آثاری که خانم اوا دی ویترای داشته است به مسلمان شدنش بارها اشاره کرده و این نقل قول او درباره اسلام و مسلمان شدن خودش جالب توجه است که همیشه می گفت باید در عین مسلمانی به سایر ادیان الهی هم احترام بگذاریم وی گفته بود: در دین اسلام مسلمانان موظف هستند تا همه ادیان الهی و پیامبران پیشین را به رسمیت بشناسند و محترم بشمارند. اسلام وجه مشترک و نقطه وفاق همه ادیان آسمانی است. ما تنها به اسلام نمی گراییم بلکه ما به دینی وارد شده ایم که تکمیل کننده همه ادیان دیگر است و به آنها توجه دارد.

گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: معصومه طاهری  

اشتراک گذاری :


  1. کلر ژوبرت گفت:

    سلام و خداقوت
    و تشکر از ترجمه این متن
    اما خانم دی ویترای – مایروویچ پزشک نبودند بلکه دکتری اسلام شناسی داشتند. کاش اصلاح کنید.
    با سپاس

آخرین اخبار