تاریخ انتشار :

اندونزی

عنوان سرمقاله روزنامه اندونزیایی: زینب خواهر حسن و حسین(ع)؛ پرستار عزاداران کربلا

یک روزنامه اندونزیایی نقش تاثیرگذار حضرت زینب(س) در قبل و بعد از نهضت حسینی و دیدگاه های منحصر به فردش در حل مشکلات را بررسی کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از c-karbala، روزنامه اندونزیایی « Repubblica» در سرمقاله خود با اشاره به نقش های متعدد حضرت زینب(س) قبل و بعد از آغاز نهضت حسینی، نوشت: حضرت زینب(س) در زمان حیات پدربزرگش حضرت محمد(ص) چشم به جهان گشود. او این فرصت را داشت تا زمان فوت پیامبر(ص) که پنج سال داشت، تحت مراقبت و حمایتش باشد.

این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان « زینب خواهر حسن و حسین(ع)؛ پرستار عزاداران کربلا» نوشت: حضرت زینب(س) مورد توجه و محبت پدرش حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) و همسرش عبدالله بن جعفر طیار قرار داشت. محبت امام علی(ع) به اندازه ای بود که از حضرت زینب(س) و همسرش خواست تا با او زندگی کنند حتی زمانی برای حکومت بر مسلمانان به کوفه رفت.

این مقاله به نقل از کتاب «حسن و حسین؛ داستان ناگفته» نوشته سید حسن حسینی، آورده است که حضرت زینب(س) عقیله اهل بیت(ع) است. او نه تنها زنی بی نظیر و منحصر به فرد از نظر فکری و عاطفی بود، بلکه دیدگاه های فوق العاده ای برای حل مشکلات مطرح شده داشت.

نویسندگان این مقاله «روسی هندیانی» و «نشیح نصرالله» تاکید کرد: حضرت زینب در هرلحظه از لحظات حرکت انقلابی امام حسین(ع) از مکه مکرمه تا کربلای معلی همراه برادرش بود. او نقش مهم و برجسته ای در زمان نبرد با لشکریان یزید داشت. به طوری که به درمان زخمی ها و روحیه دادن عمیق به مبارزان کمک می کرد. حضرت زینب(س) همچنین از یتیمان شهدای کربلا مراقبت می کرد. به طوری که تاریخ مراقبت و حمایت او از یتیمان را تا آخرین نفس زندگی مبارکش ثبت کرده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار