تاریخ انتشار :

مصر

برنامه دولت مصر برای جذب گردشگری خارجی و بازسازی بقاع متبرکه منتسب به اهل بیت(ع)

روزنامه المانیتور در گزارشی اعلام کرد: مقام ها و بقاع متبرکه اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه و مهمی در جامعه مصر برخوردارند، به همین دلیل دولت مصر همزمان با آغاز ماه محرم الحرام برای بازسازی این مکان ها برنامه ریزی کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از c-karbala، روزنامه آنلاین المانیتور در گزارش خود نوشت: دولت مصر همزمان با آغاز ماه محرم الحرام برای بازسازی و نوسازی ضریح ها و مقام های ذریه اهل بیت اطهار(ع) و جاده ها و میدان های اطراف آنها برنامه ریزی کرده است.

در این گزارش آمده است: این برنامه جدید شامل عتبات مقدس اهل بیت نبی اکرم(ص) در سراسر مصر به ویژه مقام سیده نفیسه(س)، حضرت زینب(س) و مقام رأس الحسین(ع) است. این مقام ها از جایگاه ویژه و مهمی در جامعه مصر برخوردارند و مقصد اصلی کسانی است که می خواهند نماز بخوانند و عبادت کنند. مسلمانان این کشور آنها را منبع نعمت، آرامش و صلح داخلی می دانند.

این گزارش به نقل از «محمود شریف» نقیب‌الاشراف در مصر نوشت: توسعه راه ها، میدان ها و امکانات اطراف این بقاع متبرکه عامل جذب قوی برای زایران و گردشگرانی خواهد بود که از سراسر جهان به این کشور می آیند.

شریف می گوید: مصر مکان ها و زیارتگاه های بسیاری دارد که تاثیر مثبتی در گسترش دعوت به اسلام میانه رو دارد.

این گزارش همچنین به نقل از «عبدالرحیم ریحان» مدیرکل مرکز تحقیقات و مطالعات باستان شناسی و انتشارات علمی در وزارت گردشگری نوشت: بازسازی و نوسازی زیارتگاه ها و مقام ها و راه های منتهی به آنها در فعال سازی گردشگری دینی در مصر سهیم خواهد بود.

ریحان می گوید: مشهورترین زیارتگاه های اهل بیت(ع) در مصر قرار دارد. خیابان الاشرف معروف به خیابان «اهل بیت(ع)» در مرکز قاهره است. در این خیابان مقام امام زین العابدین(ع)، سیده نفیسه(س)، سیده سکینه بنت الحسین(س)، حضرت زینب(س)، سیده رقیه بنت علی(س) قرار دارد. همچنین زیارتگاه های دیگری نیز مانند زیارتگاه فاطمه النبویه در منطقه النبویه قرار دارد.

در این گزارش آمده است: «نورا علی» رئیس کمیته گردشگری در پارلمان مصر پیش از این اعلام کرده بود که این مکان ها از اهمیت مذهبی برخوردارند و جایگاه ویژه ای در میان ملت مصر دارند. همچنین این مکان ها از ارزش باستان شناسی نیز برخوردار هستند و تاریخ قدیم و معنونیت اماکن مذهبی را درهم تجمیع کردند. به همین دلیل مراقبت از این مکان ها نه تنها به تقویت گردشگری داخلی کمک می کند، بلکه از گردشگری مذهبی خارجی که از کشورهای عراق، پاکستان، مالزی و هند می آیند، پشتیبانی می کند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار