تاریخ انتشار :

مدیر حوزه علمیه هرمزگان

عید غدیر خم، عید معرفی حقانیت حضرت علی(علیه السلام) است

حجت الاسلام حقیقی گفت: تبیین غدیر بسیار مهم است؛ چراکه بازخوانی و دوباره گویی عید غدیر خم و واقعه مبارک آن باید درست و به جا توسط روحانیون و طلاب تعریف شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) عید غدیر یکی از مهم ترین و رویداد ها و مناسبت ها برای مسلمانان و خصوصاً شیعیان به حساب می آید؛ چراکه در این روز هنگامی که حضرت محمد (ص) از حجه الوداع باز گشتند، حضرت علی(ع) را به عنوان امیرمؤمنان معرفی کردند.

در این راستا حجت الاسلام نادر حقیقی، مدیر حوزه علمیه هرمزگان، پیرامون این واقعه مهم، اظهار کرد: عید غدیر خم، عید معرفی حقانیت حضرت علی(ع) است که پیامبر اکرم(ص) ایشان را به عنوان جانشین و امام بعد از خود معرفی کردند.

وی با نقل حدیثی از پیامبر(ص) افزود: واقعه غدیر برای اسلام بسیار سرنوشت ساز بوده به طوری که خداوند از طریق وحی آیه ای را نازل کرده و می‌فرماید «اگر این عمل را انجام ندهی، رسالت خود را انجام نداده ای»؛ این پیام نشان دهنده اهمیت رویداد غدیر نزد خداوند است.

اسلام دین کامل و جامعی است که می‌تواند انسان ها را به هدف و مقصود آفرینش خود برساند، و حضرت محمد(ص) با معرفی امام علی(ع) دین اسلام را کامل کرد.

حضرت علی(ع) از نظر پیامبر(ص) چندین ویژگی همچون «صداقت»، «عدالت»، «امانتدار» و… داشته که حضرت چنین مسئولیت خطیری را به او می سپارد.

حضرت علی(ع) نمونه یک انسان کامل و پاک برای بشریت بوده و باید هر سال تبلیغی در شأن عید غدیر توسط روحانیون و طلاب صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تبیین غدیر بسیار مهم است؛ چراکه بازخوانی و دوباره گویی عید غدیر خم و واقعه مبارک آن باید درست و به جا توسط روحانیون و طلاب تعریف شود .

منبع: حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار