تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

آیا تراست ولت امن است؟

تراست ولت یک کیف پول ارزهای دیجیتال مخصوص موبایل است. تمرکز اصلی این کیف پول، بر روی اتریوم و سایر توکن های مبتنی بر آن است. با این حال، می تواند طیف وسیعی از انواع ارزهای دیجیتال را نیز پوشش دهد.

از آنجا که امروزه تعداد افرادی که از ارزهای دیجیتال و برنامه های غیرمتمرکز استفاده می کنند، رو به افزایش است؛ نیاز به وجود روشی آسان، کاربردی و امن به شدت احساس می شود. یکی از این ابزارها، کیف پول تراست یا همان Trust Wallet است که توانسته محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران کسب کند.

حال ممکن است این پرسش در ذهن شما شکل بگیرد که آیا کیف پول تراست امن است یا خیر. بهتر است پیش از پاسخگویی به این سوال، ابتدا بدانیم که تراست ولت چگونه کار می کند و ماهیت آن چیست.

 

تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول ارزهای دیجیتال مخصوص موبایل است. تمرکز اصلی این کیف پول، بر روی اتریوم و سایر توکن های مبتنی بر آن است. با این حال، می تواند طیف وسیعی از انواع ارزهای دیجیتال را نیز پوشش دهد. تراست ولت برای سیستم عامل اندروید به صورت closed source (منبع بسته) و برای دستگاه های iOS به صورت open source (منبع باز) ارائه شده است. این کیف پول طراحی بصری ساده و فضای مرتبی دارد و همین امر موجب شده تا کاربران زیادی را به خود جذب کند.

ویکتور رادچنکو موسس تراست ولت است. او به کیف پولی احتیاج داشت که بتواند به آسانی تراکنش های مرتبط با توکن ERC20 را انجام بدهد و تا حد زیادی به این هدف خود دست یافته است. این کیف پول در سال ۲۰۱۷ میلادی راه اندازی شد و در ابتدای فعالیت خود تنها از ۱۴ توکن پشتیبانی می کرد. با گذر زمان، تراست ولت گسترش یافت و هم اکنون قادر به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بسیاری مانند ترون، بایننس، دیجی بایت، اتریوم و بیت کوین و ۱۶۰ هزار ارز دیگر است.

کیف پول تراست این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که بتوانند کلیدهای خصوصی خود را بر روی دستگاه شان ذخیره نمایند. این قابلیت یک ویژگی امنیتی فوق العاده مهم به شمار می آید که امکان پشتیبانی به منظور بازیابی ساده را هم به کاربران ارزانی داشته است.

از دیگر ویژگی های این کیف پول می توان به صرافی داخلی غیرمتمرکز آن اشاره کرد که از طریق مشارکت با Kyber Network و مرورگر Web3 قابل دسترسی است. بنابرین این امکان برای کاربران وجود دارد تا به صورت مستقیم از برنامه تراست ولت با سایر برنامه های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنید.

ناگفته نماند که این امکان برای کاربران اندروید در تراست ولت فراهم است تا بتوانند به طور مستقیم ارز اتریوم مورد نیاز خود را از صرافی های کوین بیس، Shapeshift و Changelly خریداری کنند.

در جریان گسترش این کیف پول کاربردی، صرافی بایننس در جولای سال ۲۰۱۸ تراست ولت را خریداری نمود. این امر باعث شد تا تراست به عنوان کیف پول رسمی Biance DEX و Binance Chain شناخته شود.

تراست ولت چگونه کار می کند؟

با وجود رابط کاربری ساده تراست ولت، استفاده از این کیف پول فوق العاده راحت است و حتی کسانی که تازه پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته اند؛ می توانند به آسانی متوجه شوند که تراست ولت چگونه کار می کند و از خدمات آن بهره مند شوند.

تنها کافی است پس از دانلود و انجام مراحل نصب، ۱۲ کلمه ای که توسط برنامه برای بازیابی به شما ارائه می شود را به همان ترتیب یادداشت کرده و ارزهای تان را به این کیف پول منتقل نمایید. تراست ولت به شما امکان گرفتن اسکرین شات را نمی دهد، با این وجود می توانید با استفاده از گزینه های Copy و Share این کلمات را ذخیره کنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به این ۱۲ کلمه پشتیبان، به هیچ وجه نخواهید توانست کیف پول تان را بازیابی کنید.

تراست ولت این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که بتوانند تعداد نامحدودی کیف پول را تنها از طریق یک برنامه مدیریت کنند. شما می توانید برای کیف پول فعلی خود یک اسم انتخاب نموده و کیف پول تازه ای ایجاد کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که هر کیف پول جدید ایجاد شده، عبارت بازیابی و کلید خصوصی منحصر به فردی خواهد داشت.

به منظور دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال، تنها کافی است عبارت های Receive و Send را لمس کنید. جهت دریافت ارز، پس از لمس گزینه مربوطه آدرس کیف پول شما به نمایش در خواهد آمد. به این ترتیب می توانید این آدرس را در اختیار فرد واریز کننده قرار دهید تا مقدار مورد نظر را برای شما ارسال نماید.

یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر کیف پول تراست، امکان تبدیل سریع رمز ارزها به یکدیگر است که swap نامیده می شود. شما می توانید با استفاده از این قابلیت کاربردی، در کوتاه ترین زمان کوین ‌ها و توکن‌ های موجود در شبکه‌ های مختلف مانند اتریوم و بیت کوین را خیلی راحت به یکدیگر تبدیل کنید.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که پس از اجرای برنامه تراست ولت، آیکون مربوط به ترید را که به شکل یک فلش رفت و برگشت در پایین صفحه قرار دارد؛ لمس کنید. سپس در پنجره ای که به نمایش در می آید، گزینه Swap را انتخاب کنید.

با لمس این گزینه پنجره دیگری برای شما باز می شود که می بایست اطلاعات لازم را برای تبادل سریع درج کنید. در بخش اول نام رمز ارزی که در حال حاضر دارید، و سپس در قسمت بعدی نام رمز ارزی که می خواهید دریافت کنید را وارد نمایید. لازم به ذکر است که در هر بخش، امکان جست و جو و انتخاب نام رمز ارزها فراهم است.

پس از آن شما باید مقدار دقیقی برای رمز ارز مشخص کنید. برای انجام امر مذکور، کافی است یکی از بخش های You get یا You pay را پر کنید تا بخش دیگر به طور خودکار توسط برنامه محاسبه شود. در آخر می توانید پس از بررسی میزان پرداختی و دریافتی، گزینه Swap را انتخاب کنید.

آیا تراست ولت بابت خدمات خود هزینه دریافت می کند؟

کیف پول تراست، روش های مختلفی برای تجارت و معامله ارزها به کاربران عرضه می دارد. شما می توانید توکن های خود را به صرافی های مورد تایید این ولت بفرستید و یا خدماتی مثل Changelly و Shapeshift را به کار بگیرید.

بر طبق ادعای تراست، هیچ گونه هزینه ای بابت خدمات ارائه شده توسط این برنامه دریافت نمی شود. با این وجود، به منظور انجام معامله در بلاکچین اتریوم، شما باید گس پرداخت کنید.

البته این هزینه به استخراج کنندگان اتریومی تعلق می گیرد که معامله را تایید می کنند. بنابرین کیف پول تراست هیچ هزینه ای بابت تراکنش شما دریافت نخواهد کرد. ناگفته نماند که نصب و استفاده از تراست نیز کاملا رایگان است.

 

توکن تراست ولت چیست؟

توکن تراست ولت ارز اختصاصی این کیف پول شگفت انگیز است که با علامت اختصاری TWT به نمایش در می آید. TWT یک توکن ساده از نوع BEP-20 است که به کاربران تراست ولت طیف گسترده ای از مزایا را عرضه می کند. دارندگان این توکن هنگام استفاده از کیف پول تراست از امکانات جالبی برخوردار خواهند بود.

از مهم ترین مزایای آن می توان به مشمول شدن تخفیف وقع خرید رمز ارزهای درون برنامه ای و استفاده از خدمات صرافی غیر متمرکز یا همان DEX اشاره کرد. شایان ذکر است که تنها دارندگان TWT می توانند به پیشنهادهای به روز رسانی تراست ولت رای بدهند تا از این طریق به شکل گیری و گسترش این کیف پول دیجیتال کمک کنند.

 

آیا کیف پول تراست امن است؟

تراست ولت کلید خصوصی شما در سرورهای خود ذخیره نمی کند؛ بلکه کلید خصوصی فقط به صورت محلی بر روی دستگاه تان ذخیره می شود و وظیفه نگهداری آن تنها بر عهده خود شما است.

به منظور استفاده از این کیف پول، نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی نیست؛ زیرا تراست از اطلاعات کاربران خود نگهداری نمی کند و پشتیبان گیری تنها به وسیله عبارات و کلمات تصادفی صورت می پذیرد.

همچنین امکان استفاده از FaceID و TouchID نیز برای محافظت بیشتر وجود دارد. ناگفته نماند که تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبنی بر هک تراست ولت گزارش نشده است. بنابرین می توان آن را از هر جهت یک کیف پول امن به شمار آورد.

در آخر می شود چنین گفت که تراست ولت با ارائه خدمات گسترده رایگان، دسترسی آسان و تامین امنیت بالا توانسته بخش عظیمی از نیازهای کاربران را برطرف نموده و به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار