تاریخ انتشار :

سازمان همکاری اسلامی خواستار شد؛

منشور اخلاقی برای ممانعت از تولید بازی‌های موهن به مقدسات باید تصویب شود

مرکز «صوت‌الحکمه» وابسته به سازمان همکاری اسلامی، تدوین قوانین و منشور اخلاقی برای ممانعت از تولید بازی‌های رایانه‌ای با محتوای توهین به ادیان و به خصوص اسلام‌هراسی را خواستار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از الاذاعه الجزائریه، مرکز «صوت الحکمه»(صدای خرد) سازمان همکاری اسلامی نسبت به نفوذ پدیده اسلام‌هراسی در عرصه بازی‌های الکترونیک و پیامدهای جدی آن در تربیت کودکان با ایجاد ترس و نفرت در کودکان نسبت به مسلمانان هشدار داد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخیراً از طریق تعدادی بازی الکترونیکی گسترده در سراسر جهان، اهانت به اسلام و مقدسات آن و گسترش خشونت و نفرت علیه مسلمانان را رصد کرده است.

مرکز صوت الحکمه با اشاره به موج محکومیتی که اخیراً در واکنش به توهین به کعبه معظمه در فورتبازی رایانه‌ای نایت(Fortnite) به راه افتاده است، گفت: این، یکی از بازی‌های الکترونیکی است که با هدف مخدوش کردن چهره اسلام ساخته شده و نشان‌دهنده میزان نفوذ پدیده اسلام‌هراسی در بازار بازی‌های الکترونیکی است که حجم تجارت آن صدها میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

این مرکز افزود: توهین عمدی به مقدسات اسلامی توسط سازندگان این بازی احساسات مسلمانان در سراسر جهان و همچنین کسانی را تحریک می‌کند که مخالف هر گونه تعرض به مقدسات دینی هستند و تداوم توهین به اسلام و مقدساتشان موجب دامن زدن به احساس نفرت است و با تلاش‌های جدی کشورها و نهادها برای گفت‌وگو و همزیستی مغایرت دارد.

صوت الحکمه همچنین خواستار تدوین قوانین سختگیرانه بین‌المللی برای کنترل هرج و مرج در بازی‌های الکترونیکی شد که به اختلافات فرقه‌ای، مذهبی و قومی دامن می‌زند و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

این مرکز همچنین بر ضرورت تصویب منشور اخلاقی برای ممانعت از تولید هر گونه بازی‌ که ادیان و نمادهای آن را مورد اهانت قرار می‌دهد و مقدسات پیروان ادیان را تحقیر می‌کند، تأکید کرد.

مرکز جهانی فتوای آنلاین الازهر هم اخیراً نسبت به بازی رایانه‌ای فورتنایت هشدار داد و گفت که این بازی علاوه بر اینکه می‌تواند آسیب‌های بدنی و روانی برای فرزندان به بار آورد، در آن به ساحت مقدس کعبه توهین شده است.

مرکز الازهر تأکید کرد که بخشی از این بازی شامل تخریب خانه کعبه برای دستیابی به امتیازات درون بازی است در حالی که این امر مستقیماً بر عقیده فرزندان مسلمانان تأثیر منفی می‌گذارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار