تاریخ انتشار :

قاهره

نمایشگاه کتاب قاهره یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهان

در پنجاه و دومین دوره نمایشگاه کتاب قاهره دستاوردهای اتحادیه جهان اسلام در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از الیوم السابع، عبدالرحمن المطر، نماینده امور اجرایی اتحادیه جهان اسلام در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب قاهره گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهان محسوب می‌شود و سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بازدیدکننده دارد.

وی افزود: اتحادیه جهان اسلام یکی از مؤسسات اسلامی جهان است که بیشترین اهتمام را به بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی مردم دارد و به مطالعه کتاب و تحلیل عقلی و منطقی طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها تشویق می‌کند.

المطر با بیان اینکه اتحادیه جهان اسلام در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کند، اظهار کرد: غرفه اتحادیه در نمایشگاه قاهره محتواهای علمی و فرهنگی را به زبان‌های مختلف و شیوه‌های متفاوت متناسب با سلیقه مخاطبان ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تصویر حقیقی دین اسلام و مفاهیم انسانی این دین چون رحمت، خیر و محبت را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

وی افزود: یکی از برجسته‌ترین آثاری که اتحادیه در این نمایشگاه عرضه کرده، منشور مکه مکرمه است که ۱۲۰۰ تن از علما و مفتیان مذاهب مختلف اسلامی، از ۱۳۹ کشور جهان آن را امضا کرده‌اند و سند تاریخی مهمی محسوب می‌شود.

المطر ادامه داد: این اتحادیه همچنین چشم‌انداز مختصری از موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی مدینه منوره را به علاوه ماکت ۵۰۰ قطعه از صنایع دستی ساخته دست مسلمانان در دوران صدر اسلام و عهد پیامبر(ص) در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه جهان اسلام در نمایشگاه قاهره به راهکارهای حل مشکلات فرقه‌گرایی در جهان و مبارزه با اسلام‌هراسی و نژادپرستی که اتحاد جوامع را تهدید می‌کند، نیز پرداخته است. همچنین برخی از اقدامات بشردوستانه در جهان را در راستای کمک به نیازمندان و قربانیان حوادث غیرمترقبه بدون در نظر گرفتن دین و نژاد افراد ارائه کرده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار