تاریخ انتشار :

مهدی آنیلی واقعیتی که بازگو نشد

ادواردو مجذوب خدای قوی تر از ناوهای آمریکایی بود

حتی در کشور خود ما نیز بعد از ساخته شدن مستندی درباره وی در دوره دولت اصلاحات، این فیلم مستند اجازه پخش نگرفت تا با دستور دفتر رهبری انقلاب فیلم پخش و بعد از آن در شبکه های برون مرزی با مدیریت آقای سرافراز به زبان های مختلف پخش شد که البته این مستند تاثیر مثبت خود را نیز گذاشت. قدیری ابیانه افزود: تا به امروز اصلاح طلبان حاضر نشدندن موضوع ادواردو را در رسانه های خود منعکس کنند.

thumb2_39221

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه:  قدیری ابیانه در خصوص چگونگی آشنایی خود با ادواردو آنیلی گفت: ” آنیلی” بعد از تماشای مناظره ی من با طرف های آمریکایی و عراقی در شبکه تلویزیونی ایتالیا به دیدن من آمد.
محمد حسن قدیری ابیانه رایزن سابق مطبوعاتی ایران در ایتالیا که ۵ سال پیش از انقلاب اسلامی ایران در سن ۲۰ سالگی اولین انجمن اسلامی دانشجویی ایتالیا را در سال ۱۳۵۳ تاسیس کرد، با شروع انقلاب به عنوان رایزن فعالیت خود را در سفارت ایران در ایتالیا آغاز می کند. قدیری ابیانه پس از شروع جنگ تحمیلی در فروردین سال ۱۳۵۹ در مناظره ای با طرف های آمریکایی و عراقی در شبکه تلویزیونی ایتالیا شرکت و با این جمله ” به نام خداوند قوی تر از ناوهای آمریکا” سخنان خود را آغاز می کند. همین جمله برای جذب ادواردو آنیلی که در آن روزگار فرزند ثروتمندترین و سرشناس ترین شهروند ایتالیا بود، کافی به نظر می رسید. همین مسئله آغازی برای ملاقات میان قدیری ابیانه و آنیلی شد، ملاقاتی که منجربه شیعه شدن ادواردو و تغییر نام وی به «مهدی» شد. به بهانه سالروز شهادت ادواردو«مهدی»آنیلی گفتگویی کوتاه با محمد حسن قدیری ابیانه داشته ایم.
قدیری ابیانه در خصوص چگونگی آشنایی خود با ادواردو آنیلی به بسیج پرس اظهار داشت: ” آنیلی” بعد از تماشای مناظره ی من با طرف های آمریکایی و عراقی در شبکه تلویزیونی ایتالیا به دیدن من آمد. در واقع اولین دیدار ما در ۳۱ فروردین ۱۳۵۹ (۱۹۸۰/۴/۱۳) صورت گرفت که ادواردو به منزل من در سفارتخانه ایران در ایتالیا آمد. آنیلی به من گفت ۴ سال قبل در نیویورک در کتابخانه ای چشممش به قرآن افتاده و آن را مطالعه کرده و بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه می‌کند و درخواست می دهد تا مسلمان شود. آن‌ها هم نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می‌کنند.
قدیری ابیانه درباره سفر اول آنیلی به ایران و دیدارش با امام خمینی(ره) گفت: آنیلی یک سال بعد در ۷ فروردین ۱۳۶۰ به ایران آمد. در این سفر به محضر امام خمینی (ره) رسید که در آن دیدار آیت الله خامنه ای،هاشمی رفسنجانی،سیداحمد خمینی و فخرالدین حجازی حضور داشتند. ادواردو بعد از آن جلسه با امام خمینی(ره) در صف اول نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای شرکت کرده بود.
رایزن سابق مطبوعاتی ایران در ایتالیا عنوان کرد: ادواردو آنیلی در یک خانواده سوپر میلیاردر مشهور ایتالیایی در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد. پدر وی سناتور جیانی آنیلی مالک چندین کارخانه اتومبیل سازی، باشگاه فوتبال یوونتوس، بانک ها و موسسات بیمه، چندین کارخانه و شرکت تولیدی، تجاری و حتی شرکتهای طراحی مد و لباس و نیز مادرش، مارلا کاراچیلو، یک پرنسس یهودی بود. او یک خواهر نیز داشت. درآمد سالیانه خانواده آنیلی بیش از ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود. وی با بیان این که رسانه های غربی مرگ آنیلی را خودکشی اعلام کردند، گفت: ادواردو وقتی کشته شد، همه مرگ او را خودکشی می دانستند. درحالی که خود او نیز از اقدام صهیونیست ها علیه خودش آگاه بود. حتی در کشور خود ما نیز بعد از ساخته شدن مستندی درباره وی در دوره دولت اصلاحات، این فیلم مستند اجازه پخش نگرفت تا با دستور دفتر رهبری انقلاب فیلم پخش و بعد از آن در شبکه های برون مرزی با مدیریت آقای سرافراز به زبان های مختلف پخش شد که البته این مستند تاثیر مثبت خود را نیز گذاشت. قدیری ابیانه افزود: تا به امروز اصلاح طلبان حاضر نشدندن موضوع ادواردو را در رسانه های خود منعکس کنند.

 

فقط یک روزنامه اصلاحات به این موضوع پرداخت و با موضع منفی در مورد ساخت فیلم گفت چنین مستندی ساخته شده که قدیری هم از عواملش بوده است. به خاطر نقش بنده در تولید این فیلم مستند در وزارت خارجه هیچ مسئولیتی به من سپرده نشد و حتی میز و صندلی هم به من داده نشد. من خطاب به اصلاح طلبان می گویم مگر نه اینکه دانستن حق مردم است پس چرا مطالب را سانسور می کنید.
وی به شعیه شدن یکی ازدوستان ادواردو اشاره کرد و گفت: چند سال پس از قتل ادواردو، از دوستان بسیار نزدیک وی به نام لوکا کائتانی لواتلی نیز زیر یکی از پل ها به قتل رسید که پلیس آمریکا مرگ وی را نیز خودکشی اعلام کرد. درحالی که چند قطره ازخون وی روی پله های پل ریخته بود. او پسر لوکا سلطان شراب ایتالیا و دوست ادواردو بود و با وی به ایران آمده و در ایران شیعه شده بود. او با ادواردو آنیلی نزد من آمد. من خیلی با او صحبت کردم. درباره توحید و اصول دین متقاعد شده بود. اما حاضر به اسلام آوردن نبود. با توجه به تبلیغات غرب از اسلام و ایران، حدس زدم که مسئله ی مبهم در ذهن وی مسئله حجاب بانوان است. به همین دلیل فلسفه حجاب را برای او تشریح کردم و او نیز متقاعد شد و اسلام آورد.
قدیری ابیانه در پایان به برگزاری دو مراسم یادبود دربزرگداشت شهید آنیلی گفت: ۲۵ آبان ماه در دانشگاه کاشان و در حسینه ی بیت العباس با موضوع زندگی ادواردو و بیداری اسلامی و دیگری در دانشگاه کاشان با موضوع ادواردو و امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود. همچنین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به این مناسبت در روز ۲۷ آبان ماه مراسمی را در دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی (جنب دانشگاه تربیت مدرس)، سالن شهید مطهری برگزار می کند.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار