تاریخ انتشار :

کانلا زوکو

اولین زن محجبه به مجلس نمایندگان بوسنی راه یافت

«انتخاب من به عنوان نماینده می‌تواند حامل پیام خوبی برای تمامی زنان به خصوص آن‌ها که روسری به سر می‌کنند باشد.»

e3ef7f765961ffdf73019356bd5dd57a

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از  ابنا ـ انتخاب اولین زن محجبه در تاریخ کشور بوسنی و راه‌یابی او به مجلس نمایندگان در نتیجه انتخابات اکتبر گذشته موجی از امید را برای زنان مسلمان این کشور ایجاد نموده است.

این زن که «کانلا زوکو» نام دارد در گفتگو با خبرگزاری آنادولو گفت: «انتخاب من به عنوان نماینده می‌تواند حامل پیام خوبی برای تمامی زنان به خصوص آن‌ها که روسری به سر می‌کنند باشد.»

این زن مسلمان تنها زن از میان ۲۲ زن نماینده در بوسنی می‌باشد که محجبه است. وی نقش زنان با استعداد و تحصیل کرده و با کفایت را در اداره جوامع مهم ارزیابی کرد.این زن محجبه همچنین بر اهمیت نقش حیاتی زنان به عنوان همسر و مادر تاکید می‌کند. زوکو در ادامه می‌افزاید سیاست ورزی برای زنان از سختی دوبرابری نسبت به مردان برخوردار است. کانلا معتقد است حتی زنانی که با سیاست سر و کار دارند نباید از نقش اصلی خود که همسری و مادری باشد غفلت کنند.

کانلا زوکو به افزایش حقوق زنان در سال‌های اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید هم اکنون زنان قادرند هم انتخاب کنند و هم انتخاب شوند.زوکو در ادامه می‌افزاید زنان چه محجبه و چه غیرمحجبه باید خود را برای شناخت تحولات اجتماعی آماده کنند.زوکو پس از یک فعالیت ده ساله در سیاست در فهرست حزب دموکراتیک عمل انتخاب شد و به عنوان نماینده مردم بوسنی و اسلاو به مجلس راه یافت.این مادر سه فرزند، مدیر انجمن خیریه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نیز می‌باشد که از کودکان سربازان کشته شده مراقبت و نگهداری می‌کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار