تاریخ انتشار :

به بهانه سالگرد عروج سوپرميلياردر جوان تازه مسلمان ايتاليايي

 شهید ادواردو آنیلی، محصول صدور انقلاب است  

   این روزها سالن‌های مد غرب در قاب تلویزیون‌های ماهواره‌ای خانه‌ها نه تنها خودنمایی می‌کنند، بلکه قدرت تاثیرگذاری خود را به خیابان‌ها و کوچه‌هایمان کشانده‌اند. دراین میان برخی از مسئولان در قبال این پدیده سکوت می‌کنند، برخی خود را به ندانستن می زنند و برخی دیگر تئوری تسلیم سر می‌دهند.

 
   -معصومه طاهری:  اما آیا در قبال این اتفاقات که نمود بارز جنگ نرم است باید ساکت نشست و هیچ اقدامی نکرد؟! آیا واقعا توانایی ما در مقابل این نبرد دشمن و شیوه‌های او پایین است؟! چرا گفته می‌شود که نوجوانان و جوانان ما روز به روز رنگ و ظاهرشان از ارزش‌های مان فاصله می‌گیرد؟! چرا الگوهای فرهنگی ما یعنی بازیگران و فوتبالیست‌ها هم الگوهای ناقص و غربزده هستند؟! چه باید کرد این سوالیست که بسیاری از خود می‌پرسند؛ درحالی‌که جواب های ساده‌ای دارد که نمی‌دانم چرا کمتر کسی آن را دنبال می‌کند؟!

بی‌شک انقلاب اسلامی واسلام ناب محمدی تنها برای یک قوم، منطقه یا نژاد تعریف نشده است و فقط برای یک برهه از زمان کارایی ندارد بلکه متاثر از قرآن است؛ معجزه جاوید پیامبر که در طول زمان قلب‌ها را هدایت می‌کند و اسلام راه و روش زندگی قرآنی ماست، اگر در تاریخ انقلاب اسلامی‌مان نگاهی بیندازیم می‌بینیم که در جهان این انقلاب که همه چیزش را مدیون اسلام و اهل‌بیت است تاثیرگذار بوده است یکی از نمونه‌های جالب توجه و خاص دراین‌باره شهید ادواردو آنیلی است. سوپر میلیاردری که وارث یک امپراطوری به تمام معنا بود و از هر چیز بهترین‌ها را در اختیار داشت؛ شاید ادواردو را به فیات بشناسید اما زیرمجموعه کمپانی فیات مارک‌های مشهوری چون اتومبیل فراری، ‌لامبورگینی، ‌مازروتی،‌ لانچیا، ‌ایوکو، باشگاه یونتوس و…. درآمد خانواده وی سه برابر درآمد ملی نفت ایران بود اما او که با معجزه قرآن متحول و مسلمان شده بود به همه این شکوه و قدرت پشت پا زد و نه تنها به یکی از شیفتگان انقلاب اسلامی تبدیل شد، بلکه دراین راه حتی جان خود را در طبق اخلاص فدا نمود.
ادواردو یا بهتر بگوییم مهدی آنیلی(اسم اسلامی ادواردو) چندین سالن مد مطرح دنیا را در اختیار داشت؛‌ سالن‌هایی که می توان گفت در تاثیرگذاری بر پوشش مردم جهان اهمیت دارند اما با همه این وجود چهره و ظاهر سوپرمیلیاردر جوان تازه مسلمان ایتالیایی که پیش از آن هرچه می‌پوشید مد دنیا می‌شد آن‌قدر به بسیجیان انقلاب اسلامی شبیه شد که برای برخی از مردم ما که او را نمی‌شناسند شناسایی چهره او و تشخیص وی از چهره شهدا و بسیجیان بسیار سخت است.
به یاد می‌آورم وقتی انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی در میدان امام نمایشگاه برپا می‌کرد و بنر شهید ادواردو را نصب می‌نمود بسیاری از مردم چهره طراحی شده او را باشهدای ایرانی مانند شهید همت اشتباه می‌گرفتند. مهدی ملک‌الکتاب خیابانی از مبارزان شناخته شده قبل از انقلاب که مدتی با ادواردو حشر و نشر داشته می‌گوید: «او بسیار ساده و بی‌آلایش بود مانند شاهزاده‌ها غذا می‌خورد اما هیچ تکبر و غروری در رفتار و گفتارش نداشت. ادواردو امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار داده بود پیرمردی ساده و تمیز که بنا به سنت پیامبر استفاده از عطر و ادکلن قسمتی از زندگی او را تشکیل می‌داد.»
به‌راستی اگر امروز جوانان ما تحت تاثیر ماهواره و سالن‌های مد قرار می‌گیرند تقصیر آنها نیست بلکه مقصرما هستیم که مصادیق اسلامی در دنیای امروز را به انها نشان نداده‌ایم. به‌طور قطع کسی مخالف خوش پوش بودن و ظاهری خوب نیست اما آیا الگویی برای زمان خود معرفی نموده‌ایم؟!

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار