تاریخ انتشار :

ناصیرا بینت الیسون

پاسخ زن تازه مسلمان جاماییکایی به شبهات و تبلیغات ضد اسلامی

از زمان شروع جنبش فمینیسم در اواخر دهه هفتاد، جایگاه زنان مسلمان زیر ذره بین قرار گرفت و بدبختانه اینکه ذره بین هایی که به کار برده شد، بسیار عجیب و غریب بودند چرا که در انتخاب موضوعی که قصد بزرگنمایی آن را داشتند، به خوبی عمل می کردند و در بدنام کردن موضوعات دیگر و تحریف آنها، بسیار خوب به کار برده می شدند؛ به طوری که آنها را کاملا عادی می نمایاندند.

images

به گزارش رهیافتگان: «ناصیرا بینت الیسون»، یکی از زنان جاماییکایی است که به تازگی به دین مبین اسلام(اهل سنت) مشرف شده است؛ وی پس از تحقیق درباره دین اسلام و زنان مسلمان، متوجه شد که بسیاری از رسانه های غربی و ضد اسلامی، قصد بدنام کردن دین اسلام و زنان مسلمان را دارند در حالی که واقعیت چیز دیگری را نشان می داد.
وی پس از تحقیق و بررسی های فراوان بر آن می شود تا با نوشتن این مقاله، گوشه هایی از تحریف هایی که به دین اسلام و زنان مسلمان وارد شده است، را بیان کند و به این بدفهمی ها تا حدودی پایان دهد.
ناصیرا در این مقاله با عنوان «بدنام کردن زنان مسلمان» می نویسد: زمانی مقاله ای می خواندم درباره زندگی زنان مسلمان؛ در آن مقاله نوشته بود که مرد حق دارد و مجاز است هر وقت بخواهد زنش را تنها با سه بار گفتن جمله «تو طلّاق هستی» طلاق دهد. افراد ناآشنا با اسلام با خواندن این مطلب تصور می کنند زن در مدت پنج ثانیه مطلقه می شود و باید به تنهایی از خود و کودکانش مراقبت کند در حالی که نوشتن چنین مطالبی برای بدنام کردن و تحریف دین اسلام است.
این زن تازه مسلمان شده جاماییکایی در ادامه نوشته است: سیستم طلاق در اسلام سیستمی کاملا عادلانه و بسیار انسان دوستانه است زیرا اولا اسلام قبل از تصمیم برای طلاق، گزینه های زیادی را پیش روی زوج قرار می دهد؛  و از زمان اعلام طلاق، مرحله عده ، شروع می شود تا اینکه به طور کامل مشخص شود که زن حامله نیست؛ از طرف دیگر عده به زن و شوهر این فرصت را می دهد تا در اقدام خود بازنگری کنند که آیا طلاق شایسته است یا خیر تا این زمان خبری از دخالت وکیل در دعاوی آنها نیست تا با دخالت خود بر دشمنی آنها بیفزاید.
وی اضافه می کند: اما در زمان طلاق، اگر زن حامله باشد، مرحله عده تا زمان حملش ادامه می یابد همچنانکه مرد باید در مدت عده، خوراک و پوشاک همسرش را تامین کند و همانند پیش از زمان طلاق از او نگهداری کند و اگر طلاق تا تولد کودک ادامه یابد و زن، حضانت کودک را برعهده گیرد، شوهر باید در این حالت نیز خوراک و پوشاک همسر مطلقه خود در طول زمان شیرخوارگی کودک را (حدودا دو سال) تامین کند و پس از شیرگرفته شدن کودک، پدر باید تمام هزینه های کودک را برعهده بگیرد تا به سن بلوغ و بی نیازی از کمک برسد.
ناصیرا با تاکید بر اینک سیستم طلاق در آمریکا و کشورهای غربی با سیستم طلاق در اسلام قابل مقایسه نیست، خاطر نشان می کند: سیستم های طلاق در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا به گونه ای است که گاهی در حالت های طلاقی دیده می شود که زن در آن مجبور است هزینه شوهر طلاق گرفته خود را بپردازد!
وی در ادامه درباره مطالبی مبنی بر اجبار زن در اسلام به ازدواج با مردی که دوست ندارد، می نویسد: این موضوع هیچ گونه سنخیتی با سیستم ازدواج در اسلام ندارد. در دین اسلام، زن اختیار کامل در انتخاب همسر آینده خود را دارد حتی گاهی اوقات هم پیش می آید که با مردی ازدواج می کند که پدر و مادرش قبول ندارند چرا که تصمیم نهایی در ازدواج را تنها زن می گیرد و به محض تصمیم مرد و زن برای ازدواج، مهریه واجب می شود.
ناصیرا الیسون سپس به تشریح مهریه در دین اسلام می پردازد و اظهار می دارد: مهریه، بهای زن یا قیمت او نیست بلکه به عنوان هدیه ای از سوی مرد به زن است که بر اساس توانایی مرد تعیین می شود. در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) غالبا جنبندگان یا پول نقد به عنوان مهریه داده می شدند. تصمیم برای تعیین مهریه، تصمیم بسیار پسندیده و حکیمانه ای است؛ به طوری که این مهریه به عنوان یک نوع ضمانت مالی برای زن است که از آن در صورت پیری یا طلاق استفاده می کند و هزینه های خود را تامین می کند. از طرف دیگر اینکه به محض ازدواج مرد با زن، خوراک، پوشاک، مراقبت و آموزش بر عهده مرد است.
زن تازه مسلمان شده جاماییکایی در ادامه به موضوع حجاب زن اشاره می کند و اینگونه به منتقدان حجاب و پوشش زن در اسلام جواب می دهد: تبلیغات منفی دیگر درباره اسلام مربوط به حجاب است؛ رسانه های غرب، پوشش و لباس مخصوص ما را مستبدانه و غیر متداول توصیف می کنند و می گویند تاریخ مصرف آن گذشته است؛ اما من با هیچ یک از این توصیفات موافق نیستم زیرا پوشش زنان مسلمان، به هیچ وجه او را از انجام هر گونه عمل سودمند باز نمی دارد، آنها در وظایف و مشاغل زیاد و گوناگونی مشارکت دارند اما پوشششان اصلا آنها را از انجام این اعمال بازنداشته است.
و اما درباره این سخن که لباس زنان مسلمان تاریخ گذشته است، به ویژه در زمان حاضر، باید گفت که این سخن درست نیست بلکه حتی پوشیدن این لباس ها در عصرحاضر که اخلاق روبه اضمحلال است، مناسب ترین پوشش است.
وی سپس به انتقاد از کسانی که پوشش زنان مسلمان را نامناسب می دانند، می پردازد و می نویسد: دم زدن از چنین سخنانی، نادانی محض آنها را می رساند زیرا انحطاط اخلاق و فتنه های فزاینده در این زمان و افزایش جنایات جنسی در زمان ما، ضرورت پوشیدن حجاب را دو چندان می کند.
به نوشته خبرگزاری عربی مسلمانان جهان، ناصیرا در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نوشته اش توانسته باشد در از بین بردن برخی شبهات موجود علیه اسلام به ویژه زنان مسلمان، مؤثر باشد، تاکید کرده است که زن در اسلام از احترام بسیار بالایی برخوردار است و دارای بالاترین جایگاه است.

منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار