تاریخ انتشار :

آنیما(فاطمه)، بانوي تازه مسلمان چینی

مسلمان و شیعه شدن دختر چینی از زبان خودش

بانوی تازه مسلمان چینی با بیان اینکه مسلمانان چینی حقانیت حضرت علی(علیه السلام) را نمی دانند، ادامه داد: کسی که کلام حضرت علی(علیه السلام) را بشنود و یا بخواند برای شیعه شدن کفایت می کند.

آنیما(فاطمه)، بانوی تازه مسلمان چینی

آنیما(فاطمه)، بانوی تازه مسلمان چینی

 

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) از ساری، آنیما(فاطمه)، بانوی تازه مسلمان چینی و کارشناس ارشد فلسفه و کلام، در همایش تجلی زیبایی اندیشه، سبک زندگی فاطمی(حجاب و عفاف) در حسینیه شهدای روستای کیاپی، درخصوص نحوه آشنایی خود با دین اسلام، گفت: قبل از اینکه مسلمان شوم در کشور چین زندگی می کردم، و به جهت اینکه در مدرسه کمونیست درس می خواندم عقیده کمونیستی داشت، پدر و مادرم مسلمان(سنی) بودند اما در کشور ما بچه‌ها آزادند تا هر دین و مذهبی را که می‌خواهند خودشان انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدا کمونیست بوده است و به معاد اعتقاد نداشته، افزود: در مدارس ما مسائل کمونیستی را تدریس و دین اسلام را دینی عقب مانده تلقی معرفی می کنند و می گویند مسلمانان لباس های کهنه و پوسیده می پوشند و آراستگی را نمی پسندند.

فاطمه با اشاره به اینکه ۸ سال در ایران زندگی می کند، یادآورشد: در سن ۱۸ سالگی ازدواج و به همراه همسرش به ایران آمد و بعد از سه سال از حضور در ایران و تحقیق، دین اسلام و مذهب شیعه را برای خود انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه مسلمانان چینی به جهت عدم اطلاعات دقیق از دین خود نمی توانند دیگران را جذب اسلام کنند، افزود: کشور ما حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت دارد و از این میان حدود ۲۰ میلیون مسلمان هستند که سهم شیعه در این جمعیت یک درصد است که در مقایسه با کل جمعیت بسیار ناچیز است.

فاطمه با بیان اینکه بعد از تحقیق درباره دین اسلام پی بردم که اسلام برخلاف تفکرات دیگر برای بانوان ارزش و مقام قائل است، اظهار داشت: در بدو اسلام آوردن به چین رفتم و درآنجا به جهت اینکه هنوز ایمان قوی نداشتم تمام مدت از خانه خارج نمی شدم.

وی ادامه داد: در چین زنان روسری و مانتو گشاد می پوشند و من نمی خواستم بدون حجاب(چادر) در اجتماع حاضر شوم و از نگاه مردم چین می ترسیدم و هرچه درباره اسلام بیشتر تحقیق کردم دیدم که اگر کار برای خدا باشد نگاه مردم برای من ارزشی ندارد و امروز به مسلمان بودنم افتخار می کنم که قابل توصیف نیست.

فاطمه آنیما

در ۲۱سالگی به خاطر شنیدن زیارت عاشورا مسلمان شیعه شدم
فاطمه با اشاره به اینکه روز عاشورا در کشور ما جشنواره بزرگ غذا‌ برگزار می‌کنند و از اینکه در این روز چه اتفاقی افتاده، چه بر سر امام حسین(علیه السلام) و یارانش آمد هیچ صحبتی در میان نیست، خاطرنشان شد: وقتی به ایران آمدم درگرگان (استان گلستان) در مدرسه سنی درس می خواندم و روز عاشورا مدیر مدرسه زیارت عاشورا را خواند و در سن ۲۱ سالگی متوجه شخصیتی همچون امام حسین(علیه السلام) شدم و من آن موقع بود که مذهب شعیه را برای خود پذیرفتم و بعد از این بود که فهمیدم شیعیان چه عشقی به امام حسین (علیه السلام) دارند.

اولین نفری بودم که در شهر و استان خود زیارت عاشورا را ‌خواندم
وی با اشاره به اینکه در روز عاشورا هر خانواده ای جشنی به همراه طبخ غذاهای خوشمزه می گیرد و از امام جماعت و دیگر مسلمانان که سنی هستند دعوت می کنند، ادامه داد: پس از اینکه مسلمان شدم یکسال بعد به کشورم بازگشتم و برایشان از روز عاشورا گفتم و زیارت عاشورا را برایشان خواندم و شاید بتوان گفت اولین نفری در شهر و استان خود بودم که زیارت عاشورا را می‌خواندم.

شیعیان چینی مجبور هستند عقیده و علاقه خود را نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) پنهان کنند
فاطمه با بیان اینکه امام جماعت مسلمانان چینی که سنی است در سخنرانی ها شیعه را هم ردیف وهابیت وصف می کند، اظهار داشت: مردم مسلمان چین از امام حسین(علیه السلام) و شیعه چیزی نمی دانند و کسانیکه شیعه می شوند باید عقیده و علاقه خود را نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) پنهان کنند.

وی به سفر سال گذشته خود در ماه رمضان به چین اشاره کرد و گفت: خانه آنها در چین کنار مسجد است و امام جماعت مسجد در سخنرانی پیرامون ابوبکر و عمر و عثمان صحبت می کند اما از حضرت علی(علیه السلام) به عنوان امام اول مسلمانان حرفی نمی زند.

پدر و مادر من به خاطر قرائت نهج‌البلاغه به زبان چینی مسلمان شیعه شدند
فاطمه با بیان اینکه مسلمانان چینی حقانیت حضرت علی(علیه السلام) را نمی دانند، ادامه داد: کسی که کلام حضرت علی(علیه السلام) را بشنود و یا بخواند برای شیعه شدن کفایت می کند؛ پدر و مادر من نیز به خاطر قرائت نهج‌البلاغه به زبان چینی مسلمان شیعه شدند.

وی اذعان داشت: نعمت خدا شامل حال شما ایرانی ها است و به راحتی و آشکارا می توانید به شیعه بودن خود افتخار کنی و این را قدر بدانید و طوری زندگی کنید که دین شما به جهان معرفی شود به خاطر اینکه دین اسلام کامل ترین دین برای بشریت است و بدانید که با حجاب هم می شود پیشرفت کرد.

همسر آنیما(فاطمه) اهل کشور چین و دارای مذهب سنی حنفی بوده که پس از آمدن به ایران و ادامه تحصیل به مذهب شیعه گرویده و مسلمان شده و نام حسن عبدالله را برگزید و یک پسر بنام مهدی دارند.

منبع: شبستان

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار