تاریخ انتشار :

حاج ماریا

تازه‌ مسلمان بلژیکی مرکز آموزش اسلام در منزل افتتاح کرد

«حاج ماریا» تازه‌مسلمان بلژیکی است که به افتتاح انجمنی در منزلش «بروکسل» اقدام کرده است که آموزه‌های دین مبین اسلام را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

 

«حاج ماریا» تازه‌مسلمان بلژیکی

«حاج ماریا» تازه‌مسلمان بلژیکی

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، جبهه جهانی مستضعفین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «جدید الیوم» نوشت، این تازه‌مسلمان بلژیکی به نام «ماریا» که مکانیک است، امسال به حج مشرف شد، وی یکی از دلایل اصلی خود از گرایش به اسلام را حرام‌بودن شرب خمردر دین اسلام دانسته است.

مطالب دیگر از تازه مسلمانان بلژیکی را اینجا ببینید

ماریا به افتتاح انجمنی اسلامی در منزلش در بروکسل اقدام کرده که آموزش اسلام به علاقه‌مندان را در دستور کار قرار داده است و همسر و دخترش در اداره این انجمن با وی همکاری دارند.

در حج احساس کردم تازه متولد شده‌ام

این تازه‌مسلمان بلژیکی که امسال برای نخستین بار فریضه حج را به جا آورد، در این باره گفت: این نخستین بار بود که در زندگی‌ام به حج مشرف شدم، زمانی که کعبه را دیدم، قلبم لرزید و به شدت می‌تپید، احساس کردم تازه متولد شده‌ام.

در سفر به مصر با اسلام آشنا شدم

وی درباره نحوه گرایش خود به اسلام می‌گوید: «من و خانواده‌ام برای گردش به مصر رفته بودیم، در آنجا با خانواده‌ای مصری آشنا شدیم و اخلاق مسلمانان و فضیلت‌های دین اسلام را شناختیم».

ماریا افزود: در این سفر همسرم «باسکال» به اسلام مشرف شد، پس از وی دخترم اسلام آورد. من مردد بودم، آنچه بیش از هر چیز در این دین توجه مرا به خود جلب کرد، حرام‌بودن مشروبات الکلی بود.

وی تصریح کرد: من دانستم که اسلام دین حق است و عقل انسان را حفظ می‌کند، انسانی که قادر به کنترل همه اعضا و جوارحش است، کلید زندگی در دست این دین است.

این تازه‌مسلمان بلژیکی تأکید کرد: زمانی که اسلام را شناختم، شهادتین را به زبان آوردم و به اسلام مشرف شدم، پس از من پسرم هم اسلام آورد و خدا را شکر همه خانواده‌ام مسلمان شدند. دو ماه پیش هم پدر همسرم مسلمان شد.

تأسیس انجمن اسلامی در منزل

ماریا اظهار کرد: ما اکنون انجمنی اسلامی در بروکسل، پایتخت بلژیک تشکیل داده‌ایم، مقر این انجمن منزلم است و هزار نفر از مسلمانان(زن و مرد) در آن عضو هستند، این انجمن یک سال و نیم است که فعالیت دارد.

وی بیان کرد: فعالیت‌های این انجمن در منزلم و با همکاری مدرسانی که به تدریس اسلامی برای غیرمسلمانان اقدام می‌کنند، انجام می‌شود.این انجمن رسما ثبت شده است تا فعالیتش قانونی باشد.

مدعیان جهاد حامی داعش مایه رنجش ما هستند

ماریا تأکید کرد: بیشترین چیزی که ما را رنج می‌دهد، اقدام برخی افراد مدعی جهاد است، کسانی که برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق می‌روند و اقداماتی انجام می‌دهند که اصلا ربطی به جهاد ندارد، آنان در واقع به مسلمانان توهین می‌کنند.

وی گفت: ما در بلژیک با آگاهی‌‌هایی که به این افراد می‌دهیم، سعی داریم که اسلام صحیح و به دور از افراط‌گرایی را معرفی کنیم، ما همچنین فیلم‌هایی درباره اسلام حقیقی تولید می‌کنیم و در اختیار مسلمانان قرار می‌دهیم تا امور دینشان را فرا بگیرند.

این تازه‌مسلمان بلژیکی تصریح کرد: ما در بلژیک تلاش می‌کنیم که شهروندان این کشور تفاوت بین اسلام و افراط‌گرایی را که به ناحق مردم را می‌کشد، درک کنند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار