تاریخ انتشار :

کائه آسیما

مصائب کاری یک زن مسلمان آمریکایی

وقتی جامعه می‌بیند به عنوان یک آتش نشان در حال انجام خدمت در جامعه هستم و جان افراد در معرض خطر را نجات می‌دهم، دیدشان نه تنها به من بلکه نسبت به اسلام و تبلیغات منفی که در رسانه‌ها و جامعه علیه اسلام انجام می‌پذیرد، عوض می‌شود.

 

 کائه آسیما

کائه آسیما

 

* خانم ” کائه آسیما” از زندگی شخصیت برای ما بگویید:

به گزارش رهیافتگان: ترجمه از احسان امتی / من در شهر ریچموند واقع در ایالت ویرجینیا آمریکا با دو فرزندم زندگی می کنم. یک فرزند پسر و یک دختر. زندگی ام را از کار در آتش‌نشانی ریچموند می‌گذرانم و بسیار از زندگی شخصی و کاری خود راضی هستم و همواره خدا را به دلیل داشتن این نعمات شکر می کنم.

* خانم “کائه” مطمئنا هیچکس در جامعه ای که زندگی مکند به طور صد درصد آزاد نیست. با توجه به شرایط شما که تنها زن محجبه آتش نشان در ایالات متحده آمریکا هستید، شرایط چگونه است؟

میدونین قبلا هم در مصاحبه ام با شبکه ABC گفته ام که می‌دانستم و مطمئن بودم که انجام این کار به هیچ عنوان برای من ساده نیست. پوششی تقریبا متفاوت برای همه سوال برانگیز است بنابراین با سوالات زیادی در طی هفته روبرو میشوم و سعی میکنم با صبوری برای سوال کنندگان پاسخ دهم و اسلام را معرفی کنم. آمریکا کشور بسیار پهناوری است با صد ها ملیت و قومیت متفاوت در آن. مسلمانان بسیاری در اینجا زندگی میکنند . اما در مورد من مقداری تفاوت دارد ….

* چه تفاوتی؟

– میدونین وقتی برای ماموریت می‌رویم، خب مردم من را با تعجب نگاه می کنند اما وقتی جامعه می‌بیند و شاهد این است که من کار مثبتی انجام می‌دهم ، در حال انجام خدمت به عنوان یک آتش نشان در جامعه هستم و جان افراد در معرض خطر را نجات می‌دهم ، دیدشان نه تنها به من بلکه نسبت به اسلام و تبلیغات منفی که در رسانه ها و جامعه علیه اسلام انجام می پذیرد عوض می شود.

nf00384514-2

* ” کائه “در مورد فرزندانت. آیا داشتن مادری متفاوت برای آنها چالش برانگیز نیست؟ آیا تبعیض دینی یا عقیدتی را حس میکنید؟

همانطور که قبلا گفتم کار من مقداری سخت است. چون من با هجمه گسترده ای از تبلیغات و گروه ها بر علیه اسلام و مسلمانان رو برو هستم اما تنها ابزار من رفتار صحیح و اسلامی و برخوردی دوستانه و مهربانانه با دیگران است. در مورد فرزندانم هم بایستی بگویم دو فرزند من مسلمان به دنیا آمده اند و مسلمان هستند و من هم مادر مسلمانشان هستم که بسیار من را دوست دارند و از با یکدیگر بودن همیشه لذت میبریم. این را هم بگویم با اینکه سن آنها زیاد نیست اما از اینکه یک آتش نشان هستم و به دیگران کمک میکنم بسیار لذت میبرند.

* “کائه” داشتن دینی متفاوت و یا حتی پوشش متفاوت در بین همکارانت را چگونه ارزیابی می کنی؟

– در ابتدا آنها هم تعجب کردند. اما من فقط با رفتار و برخورد اسلامی خود سعی بر معرفی خودم و پوششم دارم .

منبع: تیتر یک

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار