تاریخ انتشار :

رئیس جمهور سابق اندونزی

رئیس جمهور سابق اندونزی: از نظر اعتقادی شیعه هستم

امروزه شاهد اختلاف افکنی دشمنان در میان مسلمانان شیعه و سنی هستیم که مهمترین این کشورها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

 

22814419674213250187164671942474162238122129

 

به گزارش رهیافتگان: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عصر دیروز در نخستین نشست هم‌اندیشی مذهبی علما و اندیشمندان شیعه و سنی ایران و اندونزی، حضور اندیشمندان اندونزی در این هم اندیشی را جهاد فی سبیل الله خواند.

آیت الله «مرتضی مقتدایی» با اشاره به سفری در سال‌های گذشته به اندونزی برای دیدار با طلاب ایرانی در این کشور، خاطرنشان کرد: در این سفر شاهد تعاملات بسیار مناسب میان شیعه و سنی بودیم، بدین طریق که بدون توجه به مذهب طرف مقابل، به یکدیگر به عنوان مسلمان احترام می‌گذاشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در این سفر دیداری با رئیس جمهور سابق کشور اندونزی صورت گرفت که وی از سفر خود به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری‌اش ابراز خوشحالی کرد و گفت «ما از نظر عملی شافعی بوده و طبق فتوای این مذهب عمل می‌کنیم، اما از نظر اعتقادی شیعه هستیم».

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اختلافات شیعه و سنی در جهان اسلام خاطرنشان کرد: امروزه شاهد اختلاف افکنی دشمنان در میان مسلمانان شیعه و سنی هستیم که مهمترین این کشورها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

آیت الله مقتدایی گفت: آمریکا و رژیم‌صهیونیستی از سالها پیش برای فتنه افکنی میان مسلمانان افرادی را تربیت کرده اند که امروز داعیه دار حکومت اسلامی هستند، در حالیکه آنها نه حکومتی دارند و نه اسلامی و داعش از آن دسته گروه پرورش یافته است.

وی با اشاره به فتاوای نادرست تکفیری‌ها از جمله جهاد نکاح اظهار داشت: داعش خود را قدرت برتر مسلمانان معرفی می‌کند در حالی که بویی از مسلمانی نبرده و حضور آنها در جهان اسلام سبب گمراهی جوانان شد. تنها راه مقابله با آن، وحدت ملل اسلامی با یکدیگر برای بیرون راندن آن از جهان اسلام است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: وحدت مسلمانان عامل شکست دشمنان اسلام بوده که در همین راستا تنها راه مبارزه با چالش‌های پیش روی جهان اسلام وحدت مسلمین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علما و دانشمندان اسلام با قدرت نفود خود در مناطق شان می‌توانند بر روی امت اسلامی تاثیر گذاشته و آنها را با اقدامات دشمن آشنا کنند و از چالشی که ناخواسته بر ما تحمیل شده است جلوگیری نمایند.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار