تاریخ انتشار :

ترزا مای

استناد وزیر کشور انگلیس در مبارزه با تروریسم به قرآن!

، ترزا مای که در نشست حزب محافظه‌کاران حاکم در انگلستان سخن می‌گفت، با استناد به آیاتی از قرآن کریم تأکید کرد: اسلام دین صلح است، نه خشونت.

 

 ترزا مای-وزیر کشور انگلیس

ترزا مای-وزیر کشور انگلیس

 

به گزارش رهیافتگان: وی به آیه ۱۳ سوره حجرات «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ: اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفریدیم و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست، بى‌‏تردید خداوند داناى آگاه است» استناد کرد.
وی همچنین با استناد به آیه ۲۵۶ سوره بقره:«لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ: در دین هیچ اجباری نیست»، گفت: لا اکراه فی الدین بر این مسئله تأکید دارد که اسلام دین صلح است، نه خشونت.
ترزا مای در ادامه سیاست‌های جدید دولت حزب محافظه‌کار انگلستان برای جلوگیری از پدیده سفر جوانان مسلمان این کشور به سوریه و عراق به‌منظور پیوستن به داعش را تبیین کرد.
وی تصریح کرد: از کسانی که ثابت شود برای جنگیدن در کنار تروریست‌ها به سوریه و عراق سفر کرده‌اند، سلب تابعیت خواهد شد.
انگلیس در حالی امروز مدعی مبارزه با جریان‌های تروریستی شده است که این کشور طی سه سال اخیر یکی از کشورهای حامی گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه بوده و کمک‌های مالی زیادی به این گروه‌های مسلح داشته است.

  منبع: اسلام تایمز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار