تاریخ انتشار :

شیخ محمد حسین زاهد

نفت فروشی که هزاران طلبه تربیت کرد

حجت الاسلام حسینی گفت: تربیت طلاب حوزه های علمیه که هریک سربازامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند برکات بسیاری برای جامعه دارد.

 

شیخ محمد حسین زاهد

شیخ محمد حسین زاهد

به گزارش رهیافتگان:حجت‌ الاسلام والمسلمین سید میرهاشم حسینی تولیت حوزه علمیه آیت الله حق شناس و مدارس وابسته به آن «فیلسوف الدوله و امین الدوله»، شب گذشته در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب این مدارس که با حضور جمع زیادی ازروحانیون و والدین طلاب جدید الورود برگزار شد گفت: امروز جامعه اسلامی ما تحت شدیدترین شبیخون و یا به تعبیری قتل عام فرهنگی قرار دارد، به گونه ای که حتی بچه های کم سن و سال نیز ازطریق اینترنت و شبکه های ماهواره ای امکان دسترسی به مستهجن ترین سایت ها و برنامه ها را دارند و لذا دراین شرایط برکات تربیت هرسربازامام عصر(عجل الله تعالی) درحوزه ها دراین هجمه سنگین بسیار زیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ سال پیش محمد حسین نفت فروش، زمانی که احساس کرد، جوانان جامعه اش منحرف شده و نیازمند تربیت دینی هستند به میدان آمد، به حوزه رفت و پس ازتحصیل علم، در همین مسجد امین الدوله تهران ۵ هزارشاگرد ناب تربیت کرد که هنوز هم برکاتش هست و به این گونه ایشان از نفت فروشی، به آقا شیخ محمد حسین زاهد لقب گرفت.

حجت الاسلام حسینی، خطاب به حاضران درمراسم، با تاکید بر تقدم تزکیه برآموزش در روایات و سوره های مبارک قرآن کریم گفت: آنچه برای انسان پس ازمرگش باقی می ماند که به دادش برسد سه چیزاست که اول آن ها علم نافع است. یعنی علمی که ازآن هم خودش هم خانواده و هم اجتماع منتفع شده باشد.

وی صدقه جاریه را دومین اثرماندگارتوصیف کرد و اظهارداشت: اهل خیربودن و دادن صدقات جاریه به خصوص در امورمعنوی و فرهنگی،مدرسه سازی،مسجدسازی وبنای حوزه های علمیه اثری جاوید و ماندگار دارد،نذرهای فرهنگی بسیار تاثیرگذارند. البته با اسم نذری همه یاد قیمه می افتند، نذری دادن درعزاداری ها و محرم و ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) هم بسیارخوب است اما توجه به نذورات فرهنگی به ویژه درشرایط حاضر بسیارحائزاهمیت است.

تولیت مدرسه آیت الله حق شناس تربیت اولاد صالح را نیز سومین اثر ماندگاری دانست که به درد انسان پس ازمرگش می خورد و افزود: تربیت فرزند صالح چه در زمان حیات و چه پس ازآن موجب برکات و آثار ماندگار برای والدین است و می تواند در اصلاح و تعالی جامعه اسلامی و مقابله با هجمه های فرهنگی درنسل های ما موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی درپایان با اشاره به این که ۳۰ نفرطلبه جدیدالورود این مدرسه هریک سربازامام عصر(عجل الله تعالی) و عنایت ویژه الهی برای یکایک ما هستند، گفت: مسئولان و متولیان حوزه آیت الله حق شناس بایستی توجه داشته باشند درتربیت این طلاب سه اصل رفاقت، نظارت و هدایت را به عهده دارند که باید به نحو احسن آن را انجام دهند.

بنابراین گزارش درادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاسمی مدیر حوزه علمیه آیت الله حق شناس طی سخنانی اظهارداشت: هر معاونتی از این مدرسه یک بُعد از ابعاد انسان جامع و کامل حوزوی را پشتیبانی می‌کند و درحال محقق کردن آن است، لذا با توجه به این‌که رسیدن به اجتهاد فقهی و اصولی هدف ما دربعد علمی است، معاونت آموزش حوزه برای رسیدن به مقدمات این هدف، برنامه ریزی جامعی را طراحی کرده و برای تحقق آن تلاش می کند.

وی افزود: این مدرسه به دنبال آن است تا خروجی تربیتی آن، طلابی فرهیخته ومطلوب در ابعاد علمی، معنوی، جسمی،روحی بوده و مهارت‌های لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام قاسمی ادامه داد: تشکیل معاونت نظارت وپیگیری، ایجاد کلاس های ورزشی، برنامه آموزش زبان های خارجی، اردوهای فرهنگی-زیارتی با حضور والدین و شناسایی طلاب نخبه از جمله اموری است که درکنار برنامه های آموزشی، پژوهشی مدرسه برای طلاب اجرا می شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، حاضران ازششمین دوره ازسلسله نمایشگاه های سیر حوزه در یک نگاه که به همت طلاب حوزه علمیه آیت‌الله حق شناس برپا شده بود دیدار به عمل آوردند.

منبع: حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار