تاریخ انتشار :

اعلام جنگ با شیعیان از سوی مفتی وهابی

موج گسترده استبصار در الجزائر و تهدید علنی شیعیان بر منابر این کشور

یکی از خطیبان جمعه شهر «تلمسان» دومین شهر بزرگ الجزائر بر منبر علیه شیعیان علنا اعلام جنگ کرد.

 

 

Algeria_map_Arabic

 

به گزارش رهیافتگان: یکی از خطیبان جمعه شهر «تلمسان» دومین شهر بزرگ الجزائر بر منبر علیه شیعیان علنا اعلام جنگ کرد.

این خطیب جمعه اظهار داشت: در زمانیکه امت عربی و اسلامی در شرایط سختی به سر میبردند برخی جزائری ها را می بینیم که فریب دعوت گرویدن به تشیع را خورده اند و شیعه شده اند.

وی افزود: اگر این افراد از فتنه های خود در جامعه الجزائر دست برندارند او در صورت نیاز اسامی آنها را فاش خواهد کرد تا اقدامات لازم انجام شود.

چندی پیش نیز یک حزب سلفی الجزائر موسوم به “جبهه بیداری آزاد” با افتتاح یک خط هوایی میان ایران و الجزائر مخالفت کرد و آن را عاملی برای نشر تشیع اعلام کرد.

عبدالفتاح حماش” رهبر این حزب سلفی مدعی شد افتتاح این خط هوایی ، مانند افتتاح خط آتش بر روی مردم الجزائر است! در بیانیه حزب “جبهه بیداری آزاد” که خبرگزاری «شینهوا» آن را منتشر نموده خطاب به مسئولان الجزائر آمده است: افتتاح این خط هوایی مستقیم یعنی باز کردن درهای الجزائر به روی تشیع و جذب مستقیم مردم به آن.

سال گذشته (۲۰۱۳) تنها چند روز پس از اعلام جنگ سلفی های الجزائر بر علیه نشر تشیع در این کشور، دولت الجزائر نیز به صورت رسمی مبارزه علیه انتشار تشیع در این کشور را اعلام کرد.

وزیر امور دینی الجزائر“بو عبدالله غلام الله” در یک اعلام موضع رسمی گفت: به هیچ عنوان اجازه انتشار تشیع در این کشور را نخواهیم داد و با جدیت هر چه تمام تر با هر گونه تلاشی در این راستا مبارزه خواهیم کرد.

رسانه های مختلف از یک حرکت سازمان یافته توسط نیروهای امنیتی الجزائر خبر می دهند، این نیروها تمام کتاب هایی که تنها گمان می رود مربوط به شیعیان باشد را از کتاب خانه های عمومی جمع آوری کرده اند.

منبع: استبصار

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار