تاریخ انتشار :

شیعیان ونزوئلا

وهابی‌های سعودی و کمبود محصولات فرهنگی، بزرگترین معضل شیعیان ونزوئلا

مدیر مرکز فعالیتهای تبلیغی ونزوئلا همچنین جمعیت شیعیان این کشور را حدود ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در تمام شهرهایی که شیعیان مرکز تبلیغی دارند وهابی‌های رژیم سعودی هم فعالیت دارند و از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند.

download

 

به گزارش رهیافتگان:«حجت‌ الاسلام والمسلمین جزائری» در ابتدا با تجلیل از خدمات «حجت‌ الاسلام والمسلمین خادمی» که جامعه شیعیان ونزوئلا را از پراکندگی خارج کرده بود افزود: وی همزمان با رحلت امام خمینی(ره) فعالیت‌های تبلیغی را در ونزوئلا آغاز کرده بود و بنده نیز از سال ۸۳ در سفر به این کشور آمریکای جنوبی در کاراکاس مستقر شدم.

وی با اشاره به سابقه طولانی مدت حضور شیعیان مهاجر در ونزوئلا اظهار کرد: شیعیان دو گروه سیاسی مطرح امل و حزب‌الله و هم‌چنین عراقی‌ها و سوری‌های شیعه اکثریت جامعه شیعیان ونزوئلا را تشکیل می‌دهند.

مدیر مرکز فعالیتهای تبلیغی ونزوئلا با تمجید از اقدامات شیعیان لبنان ادامه داد: تعداد زیادی از بومیان ونزوئلا به سبب روابط دوستانه و تجاری با مهاجرین لبنانی جذب دین اسلام شده‌اند.

جزائری تسلط با زبان عربی را ابزار اصلی یک مبلّغ عنوان کرد و گفت: نوعاَ جامعه عرب‌زبان خوششان نمی‌آید به زبانی غیر از زبان مادری معارف اهل‌بیت(علیهم السلام) را دریافت کنند که این ما را ملزم کرده برای انتقال معارف به شیعیان لبنانی به زبان عربی به تبلیغ بپردازیم.

این مبلّغ معارف دینی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در ونزوئلا با آن مواجه هستیم پراکندگی شیعیان در سراسر این کشور است که منجر به پایه‌گذاری مراکز اسلامی متعدد در این کشور شده است.

وی برقراری روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ونزوئلا را اتفاقی مبارک برای حضور فعال ایرانیان در این کشور عنوان کرد و گفت: سال ۸۳ و بخاطر برقراری روابط سیاسی خوب دو کشور؛ رییس جمهور وقت کشورمان به ونزوئلا آمدند و پس از بستن قراردادهای تجاری پای جامعه شیعیان ایران نیز به این کشور باز شد.

 

حجت الاسلام جزائری گفت: تعلیمات غلط مسیحیت کاتولیک باعث شده تا مردم ونزوئلا بخواهند چیزهایی غیر از دین خود بدانند و به نوعی آنان خیلی تشنه فراگیری تعالیم دینی شده‌اند.

مدیر مرکز فعالیتهای تبلیغی ونزوئلا با اشاره به اینکه اگرچه هدف ما از تبلیغ گرایش افراد به اسلام و مذهب حقه تشیع است افزود: یک مبلّغ اگر دین اسلام را به خوبی معرفی کند قطعا اثربخش خواهد بود و افراد جذب اسلام خواهند شد.

وی مهاجرین را بهترین ابزار عملی برای کار دانست و افزود: مهاجرین لبنانی و عراقی به سبب رابطه مستمر با بومیان این کشور می‌توانند کمک شایانی در جذب آنان به مذهب تشیع بکنند که این‌کار مستلزم فرهنگ سازی است.

مبلّغ معارف دینی در ادامه با استناد به گفته «هوگو چاوز» رییس جمهور فقید ونزوئلا که گفته بود: “به دانشگاه‌های کشور بیایید و اسلام را ارائه کنید” اظهار کرد: آن‌زمان فرصت مناسبی پیش آمده بود و حتی به سازمان فرهنگ هم پیشنهاد خود را ارائه کردیم که پاسخی دریافت نشد. اگر می‌توانستیم یک الگوی کامل و جامع ارائه کنیم مردم آن کشور بسیار تمایل به فراگرفتن دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تهدید در ونزوئلا اشاره کرد و گفت: موساد رژیم صهیونیستی و همچنین وهابی‌های رژیم سعودی بسیار در این کشور فعال هستند و در بسیاری از مواقع برای امر تبلیغ دین اسلام باید با احتیاط و ناشناس به این کار ادامه دهیم.

وی افزود: در تمام شهرهایی که شیعیان مرکز تبلیغی دارند وهابی‌ها هم فعالیت دارند و از امکانات بسیار خوبی هم برخوردار هستند.

مدیر مرکز فعالیتهای تبلیغی ونزوئلا همچنین جمعیت شیعیان این کشور را حدود ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیشتر آنان در شهر کاراکاس و در جزیره مارگاریتا ساکن هستند، شغل شیعیان مهاجر در ونزوئلا تجارت است و از وضعیت معیشت خوبی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائری در پایان بزرگترین مشکل برای تبلیغ را کمبود محصولات فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: پشتیبانی فرهنگی برای تکمیل نیازهای فرهنگی نیاز اساسی جامعه شیعیان ونزوئلا است.

شایان ذکر است نشست تحولات سیاسی و وضعیت شیعیان ونزوئلا به همت “گروه مطالعات راهبردی پژوهشگاه بین المللی اهل بیت(علیهم السلام)” برگزار گردید.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار