تاریخ انتشار :

انجمن شهيد ادواردو :

آنها که مازراتی سوار می‌شوند، این نکته را نمی‌دانند؟!

این روزها در خیابان‌های تهران ماشین‌های گرانقیمت زیاد شده است؛ ماشین‌هایی که حرف‌شان نه فقط بین جوانان و ماشین‌بازان علاقه‌مند، بلکه در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و تفریحی هم خودنمایی می‌کند.

ره یافتگان –  جمال طاهری : فراری، لامبورگینی، مازراتی؛ اینها ماشین‌های لوکس و گرانقیمتی هستند که صد البته هرکسی نمی‌تواند آنها را بخرد و سوار شود، متأسفانه بعضاً افرادی که این ماشین‌های چند صدمیلیونی را می‌خرند، انگار دیگر خدا را بنده نیستند. فکر می‌کنند چون آیینه بغل ماشین‌شان پول دو تا کلیه یک نیازمند است و رینگ چرخ‌های‌شان دیه یک انسان سالم، با بقیه از زمین تا آسمان فرق دارند و دیگر حتی خدا را هم بنده نیستند چه رسد به اینکه به فکر جان دیگران باشند.

اما حقیقتاً آنها که مازراتی، فراری و لامبورگینی در این کشور سوار می‌شوند نمی‌دانند که صاحب و مالک اصلی کارخانه این ماشین‌های لوکس، که کرور کرور از این اتومبیل‌های گرانقیمت را خودش تولید می‌کرده و به قولی خدای ثروت بوده است و همه این برندهای مشهور تنها بخش کوچکی از دارایی‌هایش بوده‌اند، ایمان به خدا و بندگی او را به همه این زرق وبرق‌های چشم‌نواز دنیا ترجیح داد.

94357655

آنها نمی‌دانند که ادواردو آنیلی جوان، وارث خانواده‌ای که درآمد آن سه برابر درآمد ملی نفت ایران است، شیعه علی بودن را نسبت به همه این اسباب‌بازی‌های لوکس شیرین‌تر می‌دانست. ادواردو همه آنچه را که یک انسان آرزوی داشتن آن را دارد در اختیار داشت، اما در اوج جوانی فریفته دنیا نشد.

آنها که مازراتی، لامبورگینی و فراری را به‌عنوان ماشین‌های لوکس خارجی سوار می‌شوند و ژست دارندگی می‌دهند نمی‌دانند ادواردو برای آنکه همانند جوانان ایرانی، یک شیعه معتقد باشد چه مشقاتی را متحمل شد. خیلی‌ها آزار و تحقیر را تحمل می‌کنند تا به ثروت برسند و ثروتی که شاید یک میلیاردم سود خانواده ادواردو هم نیست، اما او تحقیر و آزار زیادی را به اشکال مختلف به جان خرید تا ایمان و اعتقادش را از دست ندهد و مسلمان شیعه بماند. آنها که مازراتی دارند نمی‌دانند که ادواردو مالک اصلی این ماشین‌های لوکس بود، سالن‌های مهم و بزرگ مد دنیا را در دست داشت و آقای مد بود. بهترین لباس‌ها را اول او می‌پوشید و بعد از آن بود که در دنیا مد می‌شد، اما وقتی با اسلام و اهل بیت (ع) آشنا شد دیگر الگویش جوانان ایرانی شدند.

آنها که مازراتی دارند نمی‌دانند ادواردو برای زیارت امام رضا(ع) و آمدن به ایران چقدر اذیت شد و نمی‌دانند که روحیه انسان‌دوستی او تا اندازه‌ای بود که دشمنانش از همین روحیه برای تخریبش استفاده کردند.

کودکی شهید ادواردو

آنها که مازراتی سوار می‌شوند نمی‌دانند که داشتن ایمان و اعتقاد به آقا امام زمان(عج) چه لذتی دارد آن‌قدر که جوان مسیحی – یهودی مولتی میلیاردر را در دل اروپا شیدای خود می‌کند و نام مهدی را بر خودش می‌گذارد.

آنها که با غرور سوار مازراتی می‌شوند نمی‌دانند…. اما واقعاً این نبود فرهنگسازی از کجا ناشی می‌شود؟! چه کسانی در این ندانسته‌ها مسئول هستند؟! چقدر برای فرهنگسازی این امور هزینه کرده‌ایم؟!

به طور قطع ما مخالف ثروت و دارایی نیستیم اما اینکه جوانان ما در جامعه اسلامی بدانند چه جایگاه معنوی در دنیا دارند و این چنین فریفته اسباب‌بازی‌های لوکس نشوند نیاز به فرهنگسازی دارد که تنها با شعار و حرف هم عملی نمی‌شود؛ باید مصادیق حقیقی را برای جوانان و نسل حاضر ارائه کرد و اطلاع‌رسانی درستی داشت. البته چندسالی است که انجمنی به نام «‌شهید ادواردو آنیلی» برای زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره ادواردو در اصفهان تشکیل شده است، که سعی دارد فرهنگ صیانت از ارزش‌های اسلامی را در جامعه نهادینه کند. یعنی همان حلقه مفقوده‌ای که باعث فاصله گرفتن عده‌ای از جوانان با ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی شده است شاید شکاف بین ارزش‌ها و آنها که مازراتی، فراری و لامبورگینی سوار می‌شوند را همین انجمن‌های غیردولتی بتوانند پرکنند به شرط اینکه حمایت شوند و اجازه بدهیم این فرهنگسازی توسط این نهادهای غیردولتی نهادینه گردد.

انجمن ادواردو

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار