تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در کنیا

«چارلز اُکوانی» کشیش تازه مسلمان کنیایی با نام اسلامی اسماعیل

«چارلز اُکوانی» کشیش تازه مسلمان در استان «غربی» کنیا در مراسم افتتاح مسجد جدید التأسیسی که در مکان کلیسای قبلی خود با نام «کلیسای وحی الهی» بنا کرده است، روایت اسلام آوردنش را بازگو کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) او در شهر «کیسی» کنیا با «مصطفی سااوکه» از روحانیان مسلمان منویات قلبی و احساسات درونی و ایمانی خود را در میان می‌گذارد و در حضور وی، اقرار به ایمان به خدای واحد و رسالت نبی مکرم اسلام(ص) می‌کند و شهادتین می‌گوید و نام اسماعیل را برای خود برمی‌گزیند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در کنیا؛ پس از این کشیش ۶۵ نفر از مسیحیان اهالی محل که سال‌های سال در «کلیسای وحی الهی» با وی همراه بوده‌اند، گروهی اسلام آورده و مسلمان شدند.

اُکوانی با دعوت از شیخ «خلفان خمیس»، رئیس مجلس علمای مسلمانان کنیا، نماینده گروه «توسعه دعوت» شهر «کیسومو» کنیا و نماینده  بنیاد خیرات البرکت ترکیه در این کشور، مسجد تازه  تأسیس شده در محل کلیسای قبلی را افتتاح کرد.

اسماعیل اُکوانی در سخنرانی خود هنگام افتتاح مسجد گفت: طی مدتی که کشیش و مبلغ مسیحیت بودم به استان‌های مالیندی، مومباسا و نایروبی در کنیا و کشور تانزانیا سفر کردم و به تبلیغات پرداختم، اکنون تصمیم دارم برای شناخت عمیق و تحقیقات بیشتر درباره اسلام به هر مکانی که بتوانم اطلاعات وعلم و آگاهی خود را افزایش دهم، سفر کنم تا بتوانم مبلغ خوبی برای اسلام باشم.

تصاویری از مراسم افتتاح مسجد به همت کشیش تازه مسلمان کنیایی

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار