تاریخ انتشار :

فرج‌الله سلحشور

ساخت سریال حضرت موسی‌(علیه السلام) آغاز شد

برای محتوا، ارزش‌ها و اصل داستان از تفاسیر، تاریخ قرآن و اسلام استفاده کرده‌ایم در حقیقت می‌توان گفت که داستان مشترک است چه از دید ما و چه از دید یهود و اهل تسنن فرقی نمی‌کند، داستانی است که همه از آن اطلاع دارند ولی جزئیات داستان را نمی‌دانند.

 

به گزالرش رهیافتگان: شاید برای کمتر کسی نام فرج‌الله سلحشور ناآشنا باشد، کارگردان سریال‌های تلویزیونی ایوب پیامبر، اصحاب کهف و یوسف پیامبر که پخش هر کدام از آنها میلیون‌ها علاقه‌مند را نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان اسلام پای تلویزیون‌ها می‌کشاند.

این بازیگر، کارگردان و نویسنده قزوینی سینما این بار سعی دارد سریال حضرت موسی (علیه السلام) را بسازد؛ در این راستا گفت‌وگویی را ترتیب دادیم با این کارگردان ارزشی که در ادامه می‌آید.

فارس: چرا تصمیم گرفتید سریال حضرت موسی (علیه السلام) را بسازید؟

ساخت این سریال را با توصیه مقام معظم رهبری آغاز کردم؛ این سریال برگرفته از یک داستان قرآنی است.

حضرت موسی (علیه السلام) تنها پیامبر یهود نیست بلکه پیامبر ما نیز هست و باید دین خود را به ایشان ادا کنیم.

همچنین این داستان بیشترین تطابق را با داستان‌های اسلامی دارد و طبق گفته حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) داستان حضرت موسی (علیه السلام) و هارون تا آخر دنیا داستان اسلام خواهد بود.

فارس: در این سریال به چه شخصیت‌هایی پرداخته می‌شود؟

در این سریال به شخصیت‌هایی همچون حضرت یوسف (علیه السلام)، هارون (علیه السلام)، خضر نبی (علیه السلام)، یوشع (علیه السلام)، شعیب (علیه السلام) و حضرت موسی (علیه السلام) پرداخته خواهد شد.

فارس: هدفتان از ساخت این سریال چیست؟

مهم‌ترین هدفم از ساخت این سریال تعلیم آموزش‌های دینی اسلام به مردم دنیا است، همچنین در جامعه کنونی خودمان هم به مفهوم آن نیاز فراوان داریم.

دنیای امروزی با صهیونیست در مبارزه است آن‌ها هر موقع خواستند در مورد دین و پیامبر خودشان صحبت و از دیدگاه خودشان این موضوع را مطرح کرده‌اند و ما برای نخستین‌بار می‌خواهیم از دیدگاه قرآن این فیلم را بسازیم و به تمام دنیا واقعیت را نشان دهیم.

فارس: چند سال است که مشغول تحقیقات در مورد ساخت سریال حضرت موسی (علیه السلام) هستید و سناریوی این سریال در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

حدود چهار سال است که نوشتن این سناریو را آغاز کرده‌ایم و تحقیقات و داستان‌نویسی این سریال کامل شده است هم‌اکنون از ۷۵ قسمت این سناریو ۶۹ قسمت آن آماده شده و ۶ قسمت آن نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

البته هم‌اکنون منتظر آن هستیم که بودجه این سریال تأمین شود تا بتوانیم پیش‌تولید آن را شروع کنیم.

فارس: آیا در این سریال از منابع دیگر غیر از منابع اسلامی هم استفاده شده است؟

بله. از منابع اسلامی، غیراسلامی و از ادیان دیگر مانند انجیل، تورات و غیره برای ساخت این سریال استفاده شده است اما این امر به این معنا نیست که از آن باورها و اعتقاداتی که در قرآن آمده است استفاده نکرده‌ باشیم بلکه داستان و موضوعاتی که مطرح شده را از رمان‌ها، تورات و از این قبیل منابع نیز بهره‌برداری کرده‌ایم.

فارس: منبع اصلی سریال داستان حضرت موسی (علیه السلام) چه بوده است؟

برای محتوا، ارزش‌ها و اصل داستان از تفاسیر، تاریخ قرآن و اسلام استفاده کرده‌ایم در حقیقت می‌توان گفت که داستان مشترک است چه از دید ما و چه از دید یهود و اهل تسنن فرقی نمی‌کند، داستانی است که همه از آن اطلاع دارند ولی جزئیات داستان را نمی‌دانند.

ما سعی کردیم جزئیات داستان را از هرجا که می‌توانیم پیدا کنیم اما برای نگرش‌ها و تعلیمات دینی آن از کتب و تفاسیر اسلامی استفاده کرده‌ایم.

فارس: سخن پایانی در خصوص این سریال چیست؟

کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند در ساخت این سریال به ما یاری برسانند چراکه بودجه این سریال زیاد است؛ اگر این سریال ساخته شود یک اثر جهانی خواهد شد و هم مردم این اثر را خواهند دید و هم در دنیا پخش خواهد شد مانند سریال یوسف پیامبر (علیه السلام)، حضرت مریم و … زیرا ما این توان را داریم و در گذشته نیز ثابت کرده‌ایم.

شاید افرادی باشند که به خاطر پول و تجارت بخواهند این سریال را بسازند؛ این اثر از نظر تجاری نه تنها زیان نخواهد کرد بلکه سود بسیار خوبی هم دارد اما ما نمی‌خواهیم کسی که برای کمک به این کار وارد می‌شود، انگیزه مادی داشته باشد.

ما از مومنانی که دوست دارند در ترویج قرآن نقش داشته باشند می‌خواهیم در این کار ما را کمک کنند تا بتوانیم این سریال را بسازیم این کار اگر خوب عرضه شود در دنیا تحول ایجاد خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری :


  1. ایرانی گفت:

    من حدس می زنم که صهیونیست ها آقای سلحشور را ترور بیولوژیک کردند تا هم ایشان را حذف کنند و جلوی نشر فرهنگ ناب الهی را بگیرند و هم اینکه نه هیچ حساسیتی را برانگیزانند….

آخرین اخبار