تاریخ انتشار :

ماری هاسکی (نجمه)

دختر تازه مسلمان کشیش آمریکایی: بهترین دوست در آمریکا حیوان خانگی است

ن هیچ چیز از اسلام نشنیده بودم، پدرم یک کشیش پروتستان بود که می گفت فقط ما که در کلیسا هستیم به بهشت می رویم.

ماریهاسکی (نجمه)

ماری هاسکی (نجمه) 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) عصر روز پنجشنبه در همایش با مومنان در مجتمع خاتم الانبیاء رشت ماری هاسکی (نجمه) ، با اشاره به اینکه در آمریکا شهادتین گفتم و مسلمان شدم، اظهار کرد: من در ایران با اهل بیت آشنا و شیعه شدم.

این بانوی مسلمان شده آمریکایی با تاکید بر اینکه افتخار می کنم که پیامبری دارم که نامش محمد (صلی الله علیه واله) است، افزود: من داستان کربلا را به زبان انگلیسی خواندم.

وی با اشاره به تاثیر گذاری عاشورا در زندگی اش اظهار کرد: اگر هر روز به عاشورا فکر کنیم محکم تر می شویم .

وی با تصریح بر اینکه در آمریکا بهترین دوست حیوان خانگی است، گفت: الان بهترین دوستم را اهل بیت (علیهم السلام) می دانم.

وی با بیان اینکه خداوند سرنوشت مرا تغییر داد تا هر روز به یادش باشم خاطرنشان کرد: من هرگز از اینکه ایران آمدم پشیمان نشدم.

هاسکی درباره چگونگی گرایش خود به اسلام گفت: من هیچ چیز از اسلام نشنیده بودم، پدرم یک کشیش پروتستان بود که می گفت فقط ما که در کلیسا هستیم به بهشت می رویم.

بانوی مسلمان شده آمریکایی با اشاره به آشنائیش با یک مرد ایرانی اهل شیراز، افزود: بعد از ازدواج و صاحب فرزند شدن باید یک دین را انتخاب می کردیم تا فرزندانمان دچار سرگردانی نمی شدند.

وی با تاکید بر اینکه با همسرم تصمیم به مطالعه گرفتیم، بیان کرد: مسیحیت می گفت عیسی خداست هزاران سوال در ذهنم از خدا بود، مسیحیت می گفت مسیح به صلیب کشیده شده است این برایم قانع کننده نبود چون اینگونه خدا کشته می شد، مسیحیت می گفت به نام پدر، پسر و رو القدوس پس خدا شریک داشت.

وی با اشاره به روز کریسمس گفت: در این روز مسیحیان برای تولد عیسی جشن می گیرند ،نمی توانستم قبول کنم که خداوند در تاریخی متولد شود.

hamayesh00016-500x375

بانوی مسلمان شده آمریکایی با اشاره به اینکه در انجیل سخنان نوشته شده درباره پیامبران برایم مهم بود گفت: در انجیل آمده است وقتی که کشتی نوح بر روی زمین نشست حضرت نوح مست بود این درباره پیامبر خدا برایم قابل قبول نبود.

وی با تاکید بر اینکه من میخواستم به شوهرم مسیحیت را ثابت کنم خودم به سمت اسلام رفتم افزود: از نظر من نکته مهم برای داوری بین اسلام و مسیحیت توجه به انسانیت در اسلام است.

هاسکی با اشاره به داستان آدم و حوا در انجیل گفت: مسیحیت می گوید به دلیل گناهی که حوا مرتکب شد تمامی فرزندان حوا با گناه متولد می شوند در صورتی که اسلام می گوید فرزندان ما پاک به دنیا می آیند.

وی با بیان اینکه چیزی که به من آرامش می دهد منطق اسلام است، خاطرنشان کرد: صلح و آرامش در اسلام است.

هاسکی اسلام را بهترین و زیباترین و راستگوترین دین دانست و گفت: من در هنگام گفتن شهادتین احساس کردم که یک سفر معنوی را پشت سر گذاشتم.

hamayesh00008-500x375

وی با اشاره به قرائت سوه توحید، تصریح کرد: این سوره جواب تمام سوالات من است.

بانوی مسلمان شده آمریکایی با بیان اینکه وقتی عقیده محکم به چیزی دارید به شما حس شادمانی می دهد،خاطرنشان کرد: من در اسلام شادمانی را یافتم.

هاسکی با تاکید بر اینکه حجاب ارزش است گفت: خیلی ها از من میپرسند که پشیمان نشدی از مسلمان شدن، من در آمریکا پرستار بودم و در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتم حجاب کنم.

وی با تاکید بر اینکه یک روز از اعماق قلبم تصمیم گرفتم حجاب کنم تصریح کرد: در آمریکا یک روز روسری گذاشتم و سرکار رفتم، همکارانم تعجب کردند.

هاسکی به سوالاتی که همکارانش از وی پرسیدند اشاره کرد و گفت: همکاران پرسیدن سرما خوردی؟ پرسیدن حمام بودی موهایت خیس است که روسری پوشید؟ وقتی جواب نه از من شنیدن، پرسیدن سرطان گرفتی که روسری گذاشتی؟ من با آرامش گفتم من مسلمان هستم.

این بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت: از آن روز مردم می گفتند آن پرستاری که روسری دارد مراقب ما باشد چون مردم انسان های دیندار را دوست دارند و می دانند که آنها برایشان دعا می کنند و برای رضای خدا کار می کنند.

هاکسی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام در لباس های مختلف هستند، گفت: نگذارید دشمنان ایمانتان را ازشما بگیرند، محکم باشید چراکه وقتی که ایمان ازکسی گرفته شود نه از کشورش دفاع می کند و نه به پدر و مادرش رحم می کند.

وی معنای آزادی را در ما خلاصه کرد و افزود: آزادی به این معنا نیست که من هر چه دوست دارم همان باشد.آزادی در برداشتن روسری از سر و گرفتن سگ در دست نیست ،آزادی در ارتباط روح با خدا معنا می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امام رضا برایم بسیار ارزشمند است گفت: من با امام رضا انگلیسی حرف می زنم و هر چه دارم امام رضا است رابطه من با پدرم از زمانی که من مسلمان شدم قطع شده و پدرم گفته بود بهتر است بگویم دختری ندارم، ارتباط دوباره بین من و پدرم به واسطه محبت امام رضا برقرارشد.

هاسکی تصریح کرد: من به جز با پدر و مادرم باکسی در آمریکا ارتباط ندارم، با پدر و مادرم در مورد اسلام صحبت نمی کنم من فقط برایشان دعا می کنم تا امام زمان در گوششان شهادتین بگوید و قفل روی چشم و گوش آنها باز شود

 

منبع: ۸ دی

اشتراک گذاری :


  1. چاوویشی گفت:

    ؟؟؟

آخرین اخبار