تاریخ انتشار :

رئیس جمعیت مسلمانان در ژاپن

۱۷۰ هزار مسلمان در ژاپن زندگی می کنند

رئیس جمعیت مسلمانان در ژاپن گفت: هدف تاسیس جمعیت مسلمانان در ژاپن گسترش دین اسلام در این کشور است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از صدی البلد، «امین توکوماسو» رئیس جمعیت مسلمانان در ژاپن در گفتگو با خبرنگار شبکه ماهواره ای «dmc» گفت: ۱۷۰ هزار مسلمان در ژاپن زندگی می کنند که ۴۰ هزار نفر آنها ژاپنی هستند.

توماکوسو افزود: این جمعیت سال ۱۹۵۲ میلادی با هدف گسترش اسلام در ژاپن تاسیس شد. برای پیوستن به این جمعیت باید اسم نامزد به شورای اداری که هرماه یکبار تشکیل می شود، ارایه شود تا تایید شود.

رئیس جمعیت ژاپن گفت: قانون اساسی ژاپن، آزادی اعتقادی و دینی را دربرمی گیرد، به همین دلیل مسلمانان با مانعی در این کشور مواجه نیستند.

وی ادامه  داد: اعضای این جمعیت می توانند در برنامه ها و فعالیت های این جمعیت شرکت کنند و این فعالیت را از طریق شبکه الکترونیکی معرفی کنند.

توکوماسو گفت: زمان نماز همزمان با زمان کار است و مسلمانان در ژاپن تلاش می کنند تا برای حل این مشکل تعامل کنند و هماهنگ باشند.

برهمین اساس، در برخی از مناطق ژاپن، به علت حضور گسترده گردشگران مسلمان از کشورهای عربی اسلامی و جنوب شرقی آسیا به این کشور رستوران های این کشور غذایی را براساس معیارهای اسلامی ارایه می دهند.

مشهورترین منطقه اسلامی در توکیو قرار دارد که محصولات حلال مانند گوشت، ادویه ارایه می دهد. گوشت ها در این منطقه براساس شریعت اسلامی ذبح می کند.

همچنین نمازخانه ای در طبقه چهارم یک ساختمان در این شهر قرار دارد که اقلیت مسلمان این منطقه بر آن نظارت دارد.

بیشتر صاحبان مغازها، رستوران ها و کارگرها از هند، بنگلادش، میانمار هستند که از سالها پیش به کشور آمدند و به خوبی به زبان ژاپنی سخن می گویند.

همچنین تنها مدرسه اسلامی در توکیو قرار دارد که علاوه بر زبان ژاپنی، زبان عربی نیز تدریس می شود. این مدرسه اسلامی را جمعیت وقف اسلامی در ژاپن تاسیس کرد.

در دهه ۸۰ و ۹۰ ژاپن شاهد مهاجرت مسلمانان به این کشور بود، با افزایش تعداد مسلمان در این کشور، مسلمانان به تاسیس مدرسه و مراکز اسلامی اقدام کردند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار