تاریخ انتشار :

معرفی کتاب

انتشار کتاب توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام

کتاب «توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام »اثر حجت‌الاسلام«محمدحسن قدردان قراملکی» را پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام اثر حجت‌الاسلام محمدحسن قدردان قراملکی عضو هیات علمی گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه، توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زیور چاپ آراسته شد.

شناخت حقیقت توحید ذاتی از معماهایی است که کشف راز آن در حد قامت انسان نیست، اکثر متکلمان و امروزه مکتب تفکیک تعمیم حقیقت توحید وجودی به جهان هستی را برنتافته و آن را مخالف مبانی خداشناسی مثل خالقیت و تنزه خدا از مخلوق توصیف کرده‌اند. (نظریه کثرت و تباین وجود). فلاسفه، عرفا و جمعی از متکلمان توحید ذاتی را به توحید وجودی تفسیر کرده‌اند، به این معنی که وجود حقیقی به وجود الوهی منحصر است، حقیقتا «توحید وجودی» به خداوند متعلق است و غیر خدا اصلا وجودی ندارد تا به وصف وجودی حتی ناقص و متناهی متصف گردد، بلکه آن چه به ظاهر «وجود» می‌نماید، نمود، ظهور و تجلی حق تعالی هستند.

این کتاب بعد از تبیین و تحلیل مبانی و ادله دو دیدگاه متفاوت به تقریر و اثبات نظریه همسان‌انگاری حقیقت وجود الوهی با جهان هستی(وحدت هستی و وجود) پرداخته است.

کتاب توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام اثر حجت‌الاسلام محمدحسن قدردان قراملکی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار