تاریخ انتشار :

اولین گفت‌وگوی دینی ادیان و فرهنگ‌های ایران با مسیحیان کاتولیک فرانسه

نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه با موضوع «اهمیت محیط زیست در اسلام و مسیحیت کاتولیک» ۱۷ و ۱۸ دی‌ماه به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ دور نخست گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسیحیان کاتولیک فرانسه ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۱۷ دی‌ماه) با موضوع «اهمیت محیط زیست در اسلام و مسیحیت کاتولیک» و با حضور هیأتی ۴ نفره به سرپرستی کاردینال جین نوئل آولین، اسقف شهر مارسی و رئیس کل شورای دانشگاه‌های کاتولیک فرانسه و اندیشمندان مسلمان از جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح می‌شود.

در این دور از گفت‌وگوهای دینی، موضوعاتی چون «متون اسلام و مسیحیت کاتولیک در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست»، «خشونت و افراط‌گرایی عاملی برای تخریب محیط زیست»، «مسئولیت رهبران و پیروان ادیان برای حفظ محیط زیست کدام است؟» و «چگونه می‌توان در مسیر ترویج سلامت و پایداری محیط زیست قدم برداشت؟» بررسی می‌شود.

هیأت خارجی این گفت‌وگوی دو روزه، شامل اسقف اعظم روبرت ژان لوئی لوگال، رئیس حوزه علمیه و مغز متفکر کاتولیک‌ها در فرانسه، پروفسور ونسنت فرولدی، رئیس مرکز تعالیم پدران روحانی واقع در مرکز عالی آموزش نوکشیشان کاتولیک و پروفسور هنری دولااوگ، کشیش و مدیر سمینار سنت سوپلیس در شهر ایسی لومیلینو و رئیس کنفرانس‌های مذهبی دانشکده علوم مذهبی از مؤسسه علم و الهیات ادیان از سال ۲۰۰۹ میلادی است.

عماد افروغ، عضو شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان، حسن اسلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و احمدرضا توحیدی، عضو هیأت علمی گروه حقوق عمومی و بین‌الملل دانشگاه قم برای سخنرانی و ارائه مقاله در نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه حضور می‌یابند.

بنابر اعلام این خبر، طبق هماهنگی‌های انجام شده از سوی حجت‌الاسلام‌ سعید جازاری، استاد دانشگاه کاتولیک پاریس عضو نهاد تعاملات اسلام و مسیحیت در فرانسه و سفر سال گذشته حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به پاریس، زمینه برگزاری نخستین دور گفت‌وگوی دینی ایران و فرانسه فراهم شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :

, ,


آخرین اخبار