تاریخ انتشار :

دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

انتشار مجددکتاب «فارابی؛ زندگینامه، آثار و جایگاه او» در مالزی

انتشارات انجمن کتب اسلامی (Islamic Book Trust) مالزی، چاپ دوم کتاب «فارابی؛ زندگینامه، آثار و جایگاه او» نوشته عثمان باکار، نویسنده و محقق مالزیایی را روانه بازار نشر این کشور کرد.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ عثمان باکار، رئیس کرسی مطالعات اندیشه اسلامی امام غزالی در مؤسسه بین‌المللی تمدن و مطالعات اسلامی(ایستک) دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی است و از اساتید با سابقه این دانشگاه به شمار می‌رود. عثمان باکار که دکترای خود را از دانشگاه تمپل فیلادلفیا اخذ کرده، تاکنون بیش از ۲۵ اثر در زمینه‌های مختلف علوم، اندیشه و تمدن اسلامی منتشر کرده است که از آخرین کتاب‌های وی می‌توان از «تمدن اسلامی و جهان مدرن» ( ۲۰۱۴) و «تصویر قرآنی نظام هستی» (۲۰۱۶) نام برد.

 

 

کتاب «فارابی؛ زندگینامه، آثار و جایگاه او» ابتدا در سال ۱۹۸۷ توسط عثمان باکار به زبان انگلیسی تألیف و از سوی آکادمی علوم اسلامی مالزی در همان سال منتشر شد. با اینکه نسخه‌های کتاب فوری نایاب شد، اما تا سال ۲۰۱۸ تجدید چاپ نشد. تجدید چاپ نشدن این کتاب دو دلیل داشت؛ اول انتشار کتاب دیگری از مؤلف در همین زمینه با عنوان «دسته‌بندی علم در اسلام» که در واقع تز دکترای عثمان باکار بود که در دانشگاه تمپل(Temple University) در فیلادلفیای آمریکا نوشته شده بود و دوم انتشار ترجمه مالایی کتاب در سال ۱۹۹۱ که توسط بهارالدین، به مالایی ترجمه و چندین بار تجدید چاپ شد.

با توجه به اهمیت موضوع کتاب «فارابی؛ زندگینامه، آثار و جایگاه او»، پس از ۳۱ سال این کتاب مجدداً توسط انتشارات انجمن کتب اسلامی (IBT) به زبان انگلیسی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این کتاب از سه فصل مجزا تشکیل شده که فصل اول به معرفی زندگینامه فارابی اختصاص دارد و در فصل دوم به آثار برجای مانده از این فیلسوف ایرانی متقدم که به معلم ثانی شهرت دارد، پرداخته شده و در فصل سوم کتاب، از نکته‌های آموزنده‌ای از اندیشه‌های فارابی ذکری به میان آمده است.

گفتنی است؛ این کتاب سال‌ها پیش به زبان‌های فارسی (در ایران) و ترکی (در ترکیه) ترجمه و منتشر شده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار