تاریخ انتشار :

دیده بان اسلام هراسی

ایجاد پایگاه اطلاعات درباره گفتمان تبعیض آمیز ضد مسلمانان در سراسر اتحادیه اروپا

دیده بان اسلام هراسی از تاسیس پایگاه اطلاعات درباره جنایت های انزجارطلبانه ضد مسلمانان در اروپا استقبال کرد.

    به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از صدی البلد، دیده بان اسلام هراسی از توسعه و گسترش آژانس اروپایی برای حقوق اساسی به منظور ایجاد یک پایگاه اطلاعات جدید درباره جنایت انزجارطلبانه ، گفتمان تبعیض آمیز ضد مسلمانان در سراسر اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی استقبال کرد.

این دیده بان اعلام کرد که با توجه به افزایش روزافزون اسلام هراسی و گسترش حوادث ضد مسلمانان، این پایگاه اطلاعات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد تا با اقدامات انزجار طلبانه ضد مسلمانان مقابله کنند و گسترش این پایگاه اطلاعاتی فرصتی را به سیاستگذاران و طرف های مورد نظر می دهد تا بتوانند واکنش های موثرتری داشته باشند.

این دیده بان تاکید دارد که این پایگاه به جمع آوری اطلاعات درباره قوانین قضایی بین المللی و اروپایی و منطقه ای و ملی و احکام مربوط به جنایت های انزجارطلبانه و تبعیض ضد مسلمانان می پردازد.

همچنین این پایگاه حاوی قطعنامه، تصمیمات، گزارش ها و یافته های هیئت ها و سازمان های حقوق بشر است و به کاربران امکان می دهد تا به پژوهش ها و گزارش ها و تحقیقات و داده ها و آمارها درباره این مسایل دست یابند.
این دیده بان اعلام کرد: پایگاه اطلاعات جنایت ضد مسلمانان شامل اطلاعاتی است که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی جمع آوری شده و این اطلاعات براساس کشور تقسیم بندی شده است و همچنین با استفاده از کلید واژه می توان به سهولت از آن استفاده کرد وهمه قربانیان در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا را به جایی راهنمایی می کند که بتوانند اطلاعات مناسب و همچنین حمایت و پشتیبانی را به دست آورند.

گفتنی است، این پایگاه اطلاعاتی به اقدامات طرف های بین المللی و منطقه ای همچون هیئت های سازمان ملل، شورای اروپا و سیستم گزارش دهی دفتر موسسه های دمکراتیک و حقوق بشر وابسته به سازمان امنیت و همکاری در اروپا درباره جنایت های انزجارطلبانه  تکیه دارد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار