تاریخ انتشار :

شهر کلگری کانادا

مبارزه با اسلام هراسی و ترویج هویت و تاریخ مسلمانان با استفاده از تئاتر

برای نخستین بار در شهر کلگری، یک گروه از دانش آموزان مسلمان در مدرسه اسلامی با همکاری یک شرکت تئاتر محلی، یک اجرای نمایش اسلامی چند پرده ایجاد کردند.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از cbc، گروهی از دانش آموزان مسلمان در مدرسه اسلامی در شهر کلگری کانادا با همکاری یک شرکت تئاتر محلی و استفاده از جذابیت های تئاتر و هنر نمایش، به مبارزه با اسلام هراسی و ترویج هویت و تاریخ مسلمانان در کانادا پرداختند.

این نخستین باری است که یک مدرسه اسلامی تیم مشترکی با تئاتر تریکستر در کلگری برای نمایش ایجاد کرده و یک اجرای نمایش اسلامی با حضور بازیگران کودکستانی تا کلاس نهمی  را برگزار می کند.

نورین بشیر معلم کلاس نهم می گوید: فوق العاده است. ما اینجا دانش آموزان مان را با حرفه ای ها آموزش دادیم و تمرین کردیم و بچه ها یک فرصت فوق العاده به دست آوردند تا درباره دنیای هنر بیشتر بیاموزند.

بشیر افزود: طرح اصلی نمایش تاریخچه مسلمانان در کانادا بود و از هر کلاس خواسته شده بود که یک پرده نمایش را که بخشی از یک تصویر بزرگتر بود به اجرا درآورند. کلاس من وظیفه نمایش اسلام هراسی و کلیشه های دینی را به عهده داشت. کلاس های دیگر نیز موضوعاتی چون نخستین مسجد ساخته شده در کانادا، موانع زبانی و مسلمانان به عنوان کمک کننده های اجتماعی را عهده دار شدند.

این معلم افزود: من فقط می خواستم به خودشان افتخار کنند و به دنیا نشان دهیم که ما مسلمانان آن چیزی که آنها تصور می کنند نیستیم. ما هم مثل آن ها هستیم و در عین حال تفاوت هایی داریم پس باید ما را بپذیرند همانطور که ما آن ها را می پذیریم.

گفته می شود در تمرینات آموزشی که یک هفته به طول انجامید، ۸ بازیگر از تریکستر با دانش آموزان کلاس های مختلف به منظور تقویت بازیگری و هنرهای اجرا کار کردند.

ریحا ادریس  مدیر مدرسه می گوید: یک هفته ای که آن ها با دانش آموزان مسلمان کار کردند، برخی چیزها درباره ایمان و مدارس اسلامی آموختند. ما سعی داریم برخی باورهای کلیشه ای را تغییر دهیم. به علاوه یک سی دی از بازی بچه ها و پیام هایی که کلاس ها می دهند آماده شده است.

وی افزود: اگر بچه ها این پیام ها را به هم سن و سال هایشان بدهند، بیشتر پذیرفته خواهد شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار