تاریخ انتشار :

استانبول

توزیع قرآن هایی با خط بریل در ترکیه

مراسم توزیع قرآن‌های دیجیتال «بصیرت» به خط بریل میان روشندلان ترکیه در دانشگاه «مرمره» استانبول برگزار شد.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل ار پایگاه خبری «turkpress»؛ بنیاد خیریه قطر نسخه‌هایی از قرآن به خط بریل منتشر و تا کنون  این قرآن‌ها را با هدف خدمت به نابینایان در کشورهای مختلف جهان توزیع کرده است.

همچنین، علاوه بر نسخه مکتوب این قرآن که «بصیرت» نام دارد، نسخه دیجیتال این قرآن نیز تولید شده که شماری از این نسخه‌های دیجیتال دیروز (۱۴ آذرماه) در میان روشندلان ترکیه در استانبول توزیع شد.

این نسخه‌های قرآنی که با هدف یادگیری آسان قرآن برای روشندلان فراهم شده، حاصل همکاری بنیاد خیریه قطر و وزارت امور خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه و دانشگاه مرمره استانبول است.

نسخه‌های قرآنی دیجیتال به خط بریل تحت عنوان «بصیرت» با حضور «کامل ییلماز»، مفتی شهر استانبول، «خالص قورالای»، مسئول وزارت امور خانواده استانبول و نمایندگانی از بنیاد خیریه قطر در دانشگاه مرمره در میان افراد نابینا توزیع شد.

کامل ییلماز با اشاره به آیه ۴۶ سوره حج «فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَکِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ»(در حقیقت چشمها کور نیست لیکن دلهایى که در سینه‏ هاست کور است)، گفت: عمل دیدن، کار چشم نیست بلکه کار دل است.

قورالای نیز در این رابطه گفت: نسخه مکتوب مصحف «بصیرت» به خط بریل شامل ۶ جلد و وزن آن ۱۵ کیلوگرم است و این مصحف ویژگی خاصی دارد که فرد روشندل می‌تواند با استفاده از آن و با حرکت دادن قلم دیجیتال بر روی خطوط، به تلاوت قاریان مختلف گوش فرا دهد.

یادآوری می‌شود، نسخه‌های دیجیتال مصحف «بصیرت» دارای فهرستی به خط بریل است که با یک قلم الکترونیک به نابینایان کمک می‌کند به‌راحتی قرآن را بخوانند.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار