تاریخ انتشار :

سیلوا متو

استاد دانشگاه اقتصاد سوئد چگونه مسلمان و شیعه شد

با وجود اینکه تاکنون به حرم مطهر رضوی مشرف نشده بودم اما احساس نزدیکی زیادی با حضرت رضا(علیه السلام) داشتم و لقب امام رئوف که به ایشان نسبت می‌دهند بسیار برایم آرامش بخش شد لذا برای تشرف به دین اسلام این مکان ملکوتی را انتخاب کردم.

 

 

سوئد

سوئد

 

به گزارش رهیافتگان: سیلوا متو، استاد دانشگاه اقتصاد سوئد با به زبان‌آوردن شهادتین همزمان با ماه مبارک رمضان و شبهای قدر، در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد.  «سیلوا متو» که ۳۱ سال دارد، در مراسمی که با حضور کارشناسان دینی اداره ارتباطات اسلامی و امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در رواق غدیر حرم مطهر برگزار شد پس از تشرف از دین مسیحیت به دین مبین اسلام نام «زینب» را برای خود انتخاب کرد. این استاد دانشگاه با اشاره به علت گرایش خود به اسلام و تشیع، گفت: اسلام دین کاملی است که می‌تواند همه نیازهای انسان را تأمین کند و دستورالعمل‌های جامعی را برای خوب زیستن دارد و با مطالعاتی که در این زمینه داشتم مذهب تشیع را برای خود انتخاب کردم. وی که ۱۸ ماه برای انتخاب دین اسلام تحقیق و پژوهش کرده است، خاطرنشان کرد: با مطالعه قرآن و مطالعه کتاب‌هایی از زندگی نامه ائمه اطهار(علیهم السلام) مذهب تشیع را کامل‌ترین دین انتخاب کردم که تمام دستوراتی که در آن آمده از مبانی علمی برخوردار است و باعث سعادت فرد می‌شود.

این تازه مسلمان با اشاره به اینکه از طریق دوستان خود در دانشگاه با دین اسلام آشنا شده است، افزود: با سفری که به سوریه داشتم و ارتباط با دوستانی که مسلمان بودم توانستم اطلاعات زیادی را در خصوص دین مبین اسلام کسب کنم. «سیلوا متو» با اشاره به ضرورت حجاب و پوشش مناسب اسلامی برای زن‌ها گفت: حجاب نه تنها مانعی برای حضور زن در جامعه ایجاد نمی‌کند، بلکه این پوشش و حجاب، موجب کامل‌شدن شخصیت وجودی او نیز خواهد شد. وی افزود: حجاب مانند حصاری برای زن‌ها است که موجب امنیت و آرامش بیش‌تر آنها خواهد شد. وی تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون به حرم مطهر رضوی مشرف نشده بودم اما احساس نزدیکی زیادی با حضرت رضا(علیه السلام) داشتم و لقب امام رئوف که به ایشان نسبت می‌دهند بسیار برایم آرامش بخش شد لذا برای تشرف به دین اسلام این مکان ملکوتی را انتخاب کردم. این تازه مسلمان حرم مطهر رضوی با اشاره به علاقه‌ای که برای زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) دارد، افزود: بعد از سفر ایران بلافاصله به کربلا می‌روم و مرقد مطهر امام حسین(علیه السلام) را زیارت خواهم کرد. از ابتدای امسال تاکنون چهار زائر غیرایرانی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شدند و از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی یک جلد کلام‌الله مجید و تندیس سنگ مضجع شریف حضرت امام رضا(علیه السلام) و کتاب‌هایی درباره اصول اعتقادی اسلام و مذهب شیعه و بسته‌های فرهنگی و متبرک به این تازه مسلمان‌اهداء شد.

 

منبع: وب امیر حسین سعیدی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار